Väinamere Liinide teatel on ettevõte sunnitud reedest lõpetama Kuivastu-Virtsu liinil lisareiside tegemise.
Lisareise on firma teinud alates talvegraafiku jõustumisest augustis seni iga nädal 88. Edaspidi toimub liiklus liinil ainult riigi tellitud talvegraafiku alusel, mistõttu palutakse reisijail arvestada ooteaegadega sadamas.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel märkis, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud hõredast graafikust ei piisa Kuivastu-Virtsu liinile kaugeltki, ent operaatoril ei jätku oma kuludega lisareiside jätkamiseks enam ressurssi.
"Hõre talvegraafik, mis ei vasta liini vajadustele, tuli tänavu peale juba augustis. Sellest ajast oleme püüdnud ükskõik mis hinnaga hoida teenuse kvaliteeti üleval ning teinud selle jaoks oma kuludega igal nädalal 88 lisareisi. Praegu oleme jõudnud sinnani, et tuleb alistudes käed tõsta ning tunnistada, et meil ei suuda riigi toeta lisareiside tegemist jätkata. Reisi kulud on suuremad kui piletitulu ning lihtsalt ei jaksa kommertsalustel lisareise lõputult teha," nentis Treiel.
Kui seni tegi Väinamere Liinid oma kuludega 88 lisareisi nädalas, siis alates 15. oktoobrist plaanis operaator teenuse kvaliteedi säilitamiseks tippaegadel teenindada reedeti seitse ja pühapäeviti üheksa kommertsreisi. "Paraku on nüüdseks selge, et meie jõud ei käi ka sellest mahust üle. Vabandame väga reisijate ees, kes on endale nendele lisareisidele e-piletid ostnud. Oleme nende kõigiga ühendust võtnud ning aidanud piletid uuele ajale ümber broneerida," lausus Treiel.
Nõnda läheb Kuivastu-Virtsu laevaliin lõplikult üle ministeeriumi sätestatud talvegraafikule, kus väljumised kummastki sadamast toimuvad intervalliga 1h 10 min. Hõre graafik toob paraku kaasa järjekorrad sadamates. Eelmisel sügisel samasuguse graafiku aegu olid sadamates kolmetunnised järjekorrad.
Möödunud nädalavahetus, mil Väinamere Liinid veel tegi kommertsreise, näitas, et ilma lisareisideta olnuksid ooteajad olnud pea kogu päeva vältel, tippaegadel isegi 4-5tunnised. Samas toimus üritustest vaid väiksema osalejate arvuga kolme päeva jooks, järgmisel nädalavahetusel on aga Saaremaal oodata Eesti rallihooaja lõpetamist koos kahe ralliüritusega, lisaks on koolivaheaeg.
"Hõredast graafikust on väga kahju, sest meie laevastiku ja tehniliste võimaluste juures oleme võimelised teenindama liini aastaringselt kiirelt ja ooteaegadeta. Graafiku tihedus ei saa sõltuda laeva mahutavusest, vaid peab olema piisavalt tihe, et tagada püsiühendus. Kui laevastik võimaldab ooteaegadeta teenindada, ei tohiks inimesi sadamasse ootama panna. Oleme ministeeriumile edastanud põhjaliku selgituse lisareiside vajalikkuse kohta ning veelkordse palve kooskõlastada lisareiside tegemise. Loodame, et riigi tellimus talvegraafikute osas liigub samuti suunas, mis lubab tagada saartega kvaliteetse ühenduse," rääkis Treiel.
Kuivastu-Virtsu liinil reisib aastas ligi 1,3 miljonit inimest ja üle poole miljoni sõiduki.
Seotud lood
Kuivastu-Virtsu laevaliin läks esmaspäevast, 15. oktoobrist talvegraafikule, kus reisid toimuvad intervalliga 1 tund 10 minutit
Väinamere Liinide teatel lisandub oktoobris Kuivastu-Virtsu liinile Saaremaa Ralli toimumise ajaks neljapäevast pühapäevani kokku 14 reisi.
Vjatšeslav Leedo OÜ Väinamere Liinid peaks saama tuleva aasta eelarvest liinigraafikute tihendamiseks ja piletidotatsiooniks 600 000 eurot lisaraha.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.