• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 24.10.12, 13:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air, miks reisilennukeis pole langevarje?

Estonian Air riputas oma blogisse vastuse lugeja küsimusele, miks pole reisilennukites langevarje, mida hädaolukorra puhul kasutada.
Selleks, et reisilennukist hädaolukorras langevarjuga välja saaks hüpata, peaks lennuk lendama kõrgusel ja kiirusel, mis hoiab ära tekkida võivad vigastused, seisab Estonian Airi lennukikapteni Jaanus Nuudi koostatud postituses.
Maksimumkiirus, mille juures näiteks treenitud dessantväelased lennukist alla hüppavad, on 250-330 km/h. Reisilennukite kiirus jääb aga 800 km/h piiresse. Inimkeha ei pea sellisele kiirusele langevarjuga alla hüpates vastu.
Kõrgus, millelt sõjaväelased alla hüppavad, on ca 600 m. Suurematel kõrgustel on ka õhurõhk madal ja hingamiseks vajaliku hapniku saamiseks on vaja lisarõhku. Lisaks väheneb õhutemperatuur standardatmosfääris kuus kraadi kilomeetri kohta. Kui merepinnal on +15 kraadi, siis 5 km kõrgusel on -15 kraadi ja 10 km kõrgusel juba -45 kraadi.
Kui nüüd mõni lennukitootja investeerikski tehnoloogilistesse lahendustesse, mis aitaksid ületada eelpool nimetatud takistused, tuleks lisaks lennukitele disainida ja ehitada uksed, mis kaitseksid inimesi esmase õhulöögi eest, teatas Estonian Air.
Ka tuleks lennuk konstrueerida selliselt, et suure hulga inimeste väljumisel suudaks lennuk tasakaalus püsida. Näiteks meie kasutuses olevad CRJ-tüüpi lennukid kaaluvad 37 tonni, kuid kui täislastis reisivas lennukis koonduksid kõik inimesed (kogumass üheksa tonni) lennuki ühte ossa, siis lennuk õhtu tõusta ei saaks, kinnitas lennufirma.
Teisalt on reisilennukitel turvalisuse tagamiseks väga palju tehtud: dubleeritud süsteemid, kaks pilooti, vähemalt kaks mootorit (suurematel lennukitel isegi 3-4), kuigi tänapäeva mootorite võimsuste juures piisaks ka ühest-kahest mootorist. Ka on üle kõrbete ja ookeanide lendavatel lennukitel lisaks eraldi päästevarustus – nt päästeparved, signaalraketid, ujuv- ja raadiopoid jms.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele