Riigikogu majanduskomisjon saatis esimesele lugemisele huvigruppides palju negatiivset vastukaja pälvinud meresõiduohutuse seaduse muutmise eelnõu, millega kasvava
Riigikogu täiskogu ette jõuab eelnõu 7. novembril ja muudatusettepanekute esitamise tähtaeg on 14. november, kirjutab Postimees.
Seaduse muutmisega kaotab riik senised tuletorni-, navigatsiooni ja jäämurdjatasu, mis asendatakse veeteetasuga. Sellega loodab riik koguda kuni 20 lisamiljonit eurot ehk senisest kaks korda enam.
Logistikuid paneb muretsema, et seaduse kohaselt peaksid jäämurdmise kinni maksma ka näiteks suvel Tallinna külastavad kruisiilaevad, mis seda teenust aga ei vaja ega kasuta. Eesti sadamatesse sisenemine kallineks kuni kuus korda ning see on firmadele, näiteks väetisetransiidiga tegelev DBT, juba klientide näol maksma läinud.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalev Lillo soovitab loobuda plaanist jõustada uuest aastast merevedude maksutõus.
Valitsuse plaan kahekordistada uuest aastast merevedude maksud pani sõna võtma 17 organisatsiooni.
Ettevõtjate meelehärmiks plaanib riik uuest aastast eelarvesse lisaraha leida mitmete tasude tõstmisega. Maavarade ja merevedude uute tasude kehtestamist iseloomustab kiirustades vastuvõtmine ja ettevõtjate mittekaasamine.
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.