• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2251,25%38 760,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2251,25%38 760,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.11.12, 09:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lillo: meremaksude tõus tuleks edasi lükata

Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalev Lillo soovitab loobuda plaanist jõustada uuest aastast merevedude maksutõus.
Riigikogus oli eile esimesel lugemisel meresõiduohutuse seaduse muudatus, mis asendaks senise tuletornitasu ja navigatsioonitasu veeteetasuga ja tõstab merevedusid puudutavaid makse keskmiselt kaks korda.
„Täna pole kriisiolukorda, mis võimaldaks kõrvale jätta merendussektori õigustatud ootuste printsiipi muutusi piisavalt kaua ette teada. Kui seadus vastu võetakse, kuulutatakse see välja alles jõulude eel. See ei ole kindlasti kooskõlas seadusloome hea tavaga ja tõstab praeguse plaani kohaselt tasumäärasid oluliselt juba 1. jaanuarist. Vähemalt pool aastat peaks see asi ette teada olema,“ teatas Lillo. 
Uus tasu tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit ehk senisest kaks korda enam. Logistikuid paneb muretsema, et seaduse kohaselt peaksid jäämurdmise kinni maksma ka näiteks suvel Tallinna külastavad kruisiilaevad, mis seda teenust aga ei vaja ega kasuta. Eesti sadamatesse sisenemine kallineks kuni kuus korda ning see on firmadele, näiteks väetisetransiidiga tegelev DBT, juba klientide näol maksma läinud.
Tasu kehtestav meresõiduohutuse seaduse muutmise seadus ei ole veel vastu võetud, kuid sellega kaasnevad rahasummad on tuleva aasta eelarves planeeritud.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 18.10.12, 11:29
Maksutõus teeb pahameelt
Valitsuse plaan kahekordistada uuest aastast merevedude maksud pani sõna võtma 17 organisatsiooni.
Uudised
  • 16.10.12, 13:18
Logistika kallineb
Plaan uuest aastast tõsta mereveo tasusid tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit.
Uudised
  • 26.10.12, 10:58
Merevedude maksutõus läheb esimesele lugemisele
Riigikogu majanduskomisjon saatis esimesele lugemisele huvigruppides palju negatiivset vastukaja pälvinud meresõiduohutuse seaduse muutmise eelnõu, millega kasvava
Arvamused
  • 16.10.12, 15:23
Lillo: mitmekordne tasutõus pole vastuvõetav
Riigikogu menetluses olev meresõiduohutuse seaduse muudatus tõstab laevade sadamasse või sadama reidile sisenemise eest võetavat tasu kuni seitse korda. Keskmine hinnatõus on kahekordne.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele