Prantsuse autotootja Renault teatas, et kui president Francois Hollande soovib, et riigis toodetaks rohkem autosid, tuleb tegelda kõrgete tööjõukulude ja jäikade tööseadustega, vahendab Bloomberg.
Prantsuse suuruselt teisest autotootjast kuulub 15 protsenti riigile, kuid vaid vähem kui veerand 2,83 miljonist toodetud autost on valmistatud Prantsusmaal.
„Sama Clio IV tootmine Prantsusmaal on 1300 eurot kallim kui Türgi tehases ja pool sellest vahest tuleb tööjõukuludest,“ ütles Renault tegevjuht Carlos Tavares. „Küsimus ei ole ainult kuludes, vaid ka paindlikkuses.“
„Kõik nõustuvad, et Prantsusmaal on probleeme kulukonkurentsis ajal, kui Hispaanias ja teistes perifeeriamaades kärbitakse palku,“ ütles Exane BNP Paribasi peaanalüütik Pierre-Olivier Beffy. „Prantsuse valitsus on vaadanud kümme aastat, kuidas kärpida tööjõukulusid.“
Airbus SASi emafirma EADSi endine juht Louis Gallois koostas valitsuse tellimusel raporti, kuidas muuta Prantsusmaad konkurentsivõimelisemaks. Nüüd testitakse Hollande'i, kui kaugele ta on valmis minema raportis kirjeldatuga.
Gallois' raport on oluline nii poliitiliselt kui majanduslikult. Ta diagnoosis, miks oli Prantsusmaal mullu rekordiline 73 miljardi eurone väliskaubanduspuudujääk ja miks ei ole Prantsuse majandus kasvanud juba vähemalt kolm kvartalit. Ta ütles juulis, et Prantsusmaal on vaja konkurentsivõime šokki, kärpides 50 miljardi euro võrra tööjõumakse, muutmaks Prantsuse eksporti atraktiivsemaks.
„Ma olen väga pettunud, et pean kuulma konkurentsivõime trajektoorist, mitte konkurentsivõime šokist,“ ütles suusatootja Groupe Rossignoli juht Bruno Cercley ajakirjale L’usine Nouvelle. „Sellega on tõesti kiire. Ma näen äriliidrite hiiglaslikku muret.“
„Võtmeküsimus on, kas tööandjad ja ametiühingud jõuavad kokkuleppele,“ ütles Eurasia Groupi analüütik Antonio Barroso. „Praegu tundub, et nad elavad erinevatel planeetidel.“
Le Parisien kirjutas, et Gallois soovitas Hollande'il kaotada kümmekond aastat kehtinud 35tunnise töönädala piirang. Peaminister Jean-Marc Ayrault ütles 35 tunni seaduse kohta, et miski ei ole tabu.
„Ei ole mingit küsimust, et me kaaluksime töönädala ümbervaatamist,“ ütles CFDT ametiühingu peasekretär Francois Chereque. „Kui valitsus tahab ajada CFDT tigedaks, siis on nad leidnud just õige teema.“
Kui Saksamaal on tööjõukulud püsinud terve aastakümne peaaegu muutumatuna, siis Prantsusmaal on need tõusnud 19 protsenti. Prantsuse osa euroala ekspordis on kahanenud 3,5 protsendi võrra, selgus Coe-Rexecode uurimusest, mille kohaselt on Prantsusmaa kaotanud enim eksporti.
Sel perioodil on tegevuskasumimarginaal kahanenud pea 40 protsendi võrra, mis on piiranud investeeringuid ja jätkusuutlikku kasvu, selgus Groupe des Federations Industrielles'i uuringust. Saksamaal on samal ajal tegevuskasumimarginaal kasvanud 40 protsendi võrra.
Seotud lood
Prantsuse töölistel võib nende mugav 35-tunnine töönädal otsa saada, sest majandusminister Emmanuel Macron ütles, et tema on valmis tundide piirangute regulatsioone lõdvendama.
Prantsusmaa president Francois Hollande plaanib tõsta käibemaksu ja kärpida avaliku sektori kulutusi, et vähendada riigi konkurentsivõime tõstmiseks tööjõu maksustamist.
Prantsusmaa presidendil Francois Hollande’il tuleb rakendada „üsna karme“ abinõusid, et taastada riigi majanduse konkurentsivõime, ütles endine Airbusi juht Louis Gallois, kellel valitsus palus vastavad ettepanekud paberile panna.
Prantsuse filminäitleja Gerard Depardieu, kes kehastas Obelixi Prantsusmaa tuntud koomiksisarja ekraniseeringus, põgeneb president Francois Hollande'i maksutõusude eest Belgiasse.
USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutudaaktsiaturgudel investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiksKamala Harrise võit ja tema administratsiooni otsused puhta energia-, regulatiivsejärelevalve-, eluasemetoetuste- ja kanepitööstuse osas mõjutada aktsiaturge.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele