• OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,25%5 968,49
  • DOW 300,53%43 692,2
  • Nasdaq −1,02%19 090,53
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,25%5 968,49
  • DOW 300,53%43 692,2
  • Nasdaq −1,02%19 090,53
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 03.12.12, 15:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esteve Terminal: hea, et veeteetasu tõus edasi lükati

Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu, lisada soodustusi ja leevendada tasu maksmise korda võrreldes valitsuse algselt plaanitud muudatustega. Samuti otsustas komisjon lükata seaduse jõustumine poole aasta võrra edasi - 1. jaanuarilt 1. juulile.
„Väga positiivne, et lükati pool aastat edasi seda seadusemuudatust. Kui nad leevendasid tasusid poole võrra, siis see tekitab ka poole võrra vähem peavalu,“ kommenteeris Raad.
Raad tõdes, et oleks muidugi parem, kui seadusemuudatus võetaks vastu 2014. aastal. „Aasta aega on viisakas ette öelda, aga ka pool aastat on oluliselt parem. Täiesti vastuvõetamatu oleks rakendada maksutõus kuuajalise etteteatamisega,“ märkis ta.
Majanduskomisjoni muudatuste kohaselt vähendatakse reisilaevade veeteetasu ühikuhinda 0,2 eurolt 0,1 eurole, 1A jääklassiga laeva ühikuhinda 0,32 eurolt 0,3 eurole ning veeteetasude maksimaalset suurust ühe reisi kohta tankeritel 40 tuhandelt eurolt 20 tuhandele eurole ning muudel kaubalaevadel 20 tuhandelt eurolt 15 tuhandele eurole.
Raad ütles, et täpsemaks kommenteerimiseks peab ta seadusemuudatust lugema ning tegema arvutused, kuidas see tema ettevõtet mõjutab. „Kindlasti on see parem, et nüüd anti leevendust,“ märkis Raad.
Raad lisas, et mingisugune tõus oli arvatav, aga oluline on tema ettevõtte jaoks see, milline on see lõplik kasvuvariant: kas see, mis täna kehtib või see, mida majandusministeerium soovis rakendada. „Ma peaks seda seadust nägema, siis saan ka selles suhtes oma seisukoha öelda,“ lausus Raad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele