Ülevõtmistele ja ühinemistele keskendunud Merrill Lynchi endise analüütiku ja praeguse ettevõtja Scott Rostani sõnul on traditsioonilisi mõõdupuid kasutades hind, mida Yahoo! blogikeskkonna Tumblr eest maksis, absurdne.
Veebriportaal Yahoo! maksis eile Tumblri eest 1,1 miljardit dollarit, mis on finantsuudisteagentuur Bloomberg andmeil suhtarvudele baseerudes kõige kallimalt soetatud IT-firma pärast 2000. aasta IT-buumi lõhkemist.
Nii näiteks maksti blogikeskkonna eest 85kordne aastakäive (Tumblri mullune käive oli 13 miljonit dollarit). Niisamuti ei saa veel välja tuua kuus aastat tegutsenud ettevõtte P/E (hinna/kasumi) suhet, sest kasumisse pole Tumblr jõudnud, kuigi selleks aastaks on kasum eesmärgiks võetud.
Rostan lisas, et tegemist on tulevikuväärtusega ja potentsiaaliga ning selle saavutamine jääb Yahoo! tiimi ja börsifirma juhatuse esinaise Marissa Mayeri õlule.
Bloombergi arvates peaks Mayer seitsmekordistama Tumblri käibe, et see oleks võrreldav börsil noteeritud konkurentidega nagu LinkedIn ja Zillow.
"Sa teed sellises mahus ülevõtmise vaid siis, kui sa leiad erakordse kompanii ning Tumblr on selline. Tema kasutajate arvu kasv on muljetavaldav, olles kõigi tehnoloogiasaitide hulgas tugevaim," kommenteeris tehingut Mayer.
ComScore'i andmeil oli blogikeskkonnal möödunud kuul hinnanguliselt 117 miljonit kasutajat. Seega maksis Yahoo! iga külastaja eest 9,4 dollarit.
Investorid võtsid ülevõtmisuudise eile suhteliselt ükskõikselt vastu. Aktsia tõusis 0,2%, tasemeni 26,58 dollarit.
Seotud lood
Kas 100 000 dollarit ja programmeerimisoskused teevad üleöö idufirma-miljardäriks? Võib-olla, aga võib ka palju vähem kuluda.
USA suurima veebiportaali Yahoo! aktsiahind tõusis viie aasta kõrgeimale tasemel, kui firma teatas oma osaluse väärtuse tõusmisest hiinlaste Alibaba Group Holdingis käesoleva aasta esimese kolme kuuga, vahendas Bloomberg.
Yahoo omandas e-kirju haldava rakenduse Xobni, mis peaks internetifirma jaoks olema püüdlus parandada oma online-tooteid ja suurendada veebiliiklust, vahendas Reuters.
Yahoo peab läbirääkimisi mikroblogikeskkonna Tumblri ostmiseks. Tehingu hind võib olla miljard dollarit, kirjutas Adweek.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.