Norra meediafirma Schibstedi kahjumisse langemise taga oli Eesti Meedia müük Margus Linnamäele ja meediaärimeestele.
Pärast Eesti Meedia müüki hoiatati juba ka investoreid, et üksuse müük võib tekitada umbes 26 miljoni eurose erakorralise kahjumi.
Pikemalt Schibsted oma kvartaliaruandes Eesti Meedia müügile tähelepanu ei pööra, mainides vaid lisaks, et kahjumiga müük mingit maksusoodustust meediafirmale ei andnud.
Arvestamata investeeringuid uutesse online-segmendi äridesse suutis Schibsted oma EBITDA kasumit aastatagusega kasvatada 644 miljonilt 672 miljoni Norra kroonini.
Müügimaht ulatus viimases kvartalis 3,65 miljardi Norra kroonini, kasvades aastaga ligi 4%. Segmenditi kasvas oksjonisaitide käive 13%, Norra meediaüksuses püsis 0% peal ning Rootsi meediaüksus näitas 2% langust.
Kui kvartali müügikäive ühtis Bloombergi andmeil enamvähem täpselt investorite keskmise ootusega, siis kahjumiks oodati mõnevõrra väiksemat numbrit (12 miljonit Norra krooni).
Schibstedi juhatuse esimees Rolv Erik Ryssdal sõnul olid nad lõppeva kvartaliga rahul. Korralik kasv saavutati oksjonisaitide segmendis Norra, Rootsi ja Prantsuse turul ning jätkati märkimisväärseid investeeringuid sisenemiseks uutele turgudele.Online kasv ja kulude kokkuhoid pidurdas Skandinaavia meediafirmade marginaalide langust. Eriti positiivsena tuuakse välja veebireklaami 18% käibekasvu (Norra üksuses kasv koguni 33%) ning kasv toimus eriti just mobiili- ja netitelevisiooni keskkonnas. Samas on reklaamimüük paberväljaannetesse ning tellimuste maht vähenemas.
Kuna Schibstedi võetakse rohkem suure potentsiaaliga IT-firmana, siis on ka aktsia liikunud tehnoloogiasektoriga ühes taktis ning möödunud reedel jõudis väärtpaber Oslo börsil 376 Norra kroonini ehk ajaloo kõrgeima tasemeni.
Seotud lood
Eesti Meedia nõuab arbitraažikohtus Ekspressilt lepingu rikkumise eest 8,6 mln eurot.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.