Ekspress Grupp suutis küll kolmandas kvartalis väiksema käibe juures näidata paranenud kasumlikkust, kuid see jäi ikka Eesti analüütikute ootustele alla.
Käesoleva aasta kolmandas kvartalis teenis Ekspress Grupp 0,5 miljonit eurot puhaskasumit, mis on 73% rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil, teatati läbi börsisüsteemi. EBITDA tulemuseks oli 1,4 miljonit eurot, mis tähendab 9%-st allajäämist eelmisele aastale.
Swedbanki analüütikud ootasid Ekspressile 0,5 miljoni euro suurust puhaskasumit ning 1,6 miljoni euro suurust EBITDA-d. LHV prognoosis seevastu puhaskasumiks 0,7 miljonit eurot.
"Kummagi tulemusega me rahul ei ole, kuivõrd olime oma prognoosides optimistlikumad. Kasumit kaotasime kolmandas kvartalis online meedia ja trükiteenuste segmendis. Perioodiliste väljaannete segment kasvas võrreldes aastataguse perioodiga," seisis aruandes.
Ekspress Grupi käive küündis kolme kuuga 12,97 miljoni euroni, mida on 2% vähem võrreldes mullu sama kvartaliga. Tulemus on analüütikute jaoks pettumus, sest LHV prognoosis 13,1 miljonit eurot ning Swedbank 13,3 miljonit eurot käivet.
Küll aga tuleb kiita Ekspressi juhtkonda, kes ühena vähestest Tallinna börsifirmadest annab eelvaate käimasolevale kvartalile.
"Aasta viimaselt kvartalilt ootame käibe püsimist eelmise aasta tasemel. Samuti ootame perioodiliste väljaannete ja online segmendi EBITDA paranemist võrreldes eelmise aastaga," kirjutas juhtkond.
Kontserni EBITDA osas on oodata väikest langust tulenevalt ühekordsetest kuludest emaettevõttes ning firma ootab, et puhaskasum tavapärasest tegevusest jääb prognooside kohaselt samale tasemele eelmise aastaga.
Online meedia segmendis olid kolmandas kvartalis probleemiks ootamatu käibenõrkus Läti ja Leedu portaalides ning samal ajal samu ettevõtteid tabanud tavalisest suurem ebatõenäoliste arvete allahindlus, kirjutas firma.
Baltikumi ja Euroopa riikide majanduskasvude aeglustumine koos keskmisest soojema suvega tõmbas eeskätt Lätis ja Leedus oluliselt alla majandusaktiivust, millel oli otsene mõju Ekspressi portaalide reklaamikäivetele. Delfi Leedu suutis küll eelmise aastaga võrreldes 5% käivet kasvatada, kuid jäi oluliselt alla eelarvele.
Delfi Eesti majandustulemus ujus samal ajal ülejäänud turuga võrreldes vastuvoolu ning käive kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 24%. Suuresti aitas sellele kaasa videostriimingute kasv. Delfi Eesti kolmanda kvartali kahjum vähenes võrreldes eelmise aastaga poole võrra.
Juhtkonna sõnul on kolmandas kvartalis nende pingutused kõigis Balti riikides olnud seotud online vertikaalide portfelli arendamisega ning videoülekannete tootmisega, mis on aga pärssinud EBITDA marginaali kasvu. Videoülekannetesse reklaamiklientidele video või bännerreklaami müümine kogub hoogu ning videoülekannete kasumlikkus on tõusuteel.
Perioodiliste väljaannete segmendis on käive küll eelmisele aastale alla jäänud, kasumlikkus aga tõusnud, mistõttu perioodilised väljaanded teenisid 4% rohkem kasumit kui eelmisel aastal.
Põhiline allajäämine tuleneb raamatukirjastuse Heas Lugu käibe langusest, mida eelmisel aastal troonis Eesti filmiklassika DVD-sari. Uus lastefilmide DVD-sari alustab ilmumist oktoobris. Samas suutis Eesti Ajalehed vaatamata trükireklaami langusele käivet hoida ja seda tänu Eesti Päevalehe ja LP-ga koos ilmuva kriminaalromaanide sarja müügile. Eelmise aasta tulemust ületasid aga meie ühisettevõtted SL Õhtuleht, Ajakirjade Kirjastus ning Express Post.
Perioodiliste väljaannete segmendis teeb juhtkonnale rõõmu suve keskel alguse saanud digitellimuste arvu kasv. Nii on teise kvartali lõpust alates Eesti Päevalehe ja Eesti Ekspressi tasuliste digitellijate arv kasvanud ca 40% ning on ületanud mõlema lehel puhul 5 000 tellija piiri.
Perioodiliste väljaannete segmendis toimus ka oluline personalimuudatus, kus viis aastat AS-i Eesti Ajalehed juhtinud Kadi Lambot lahkus ning tema asemel asus ametisse Art Lukas.
Trükiteenuste segmendis rõhus käivet ning kasumlikkust endiselt aasta alguses turgu tabanud madalseis, millest tulenevalt vabanes trükikojas tootmisvõimsust ning mille täitmine uute klientidega on võtnud oma aja. Samuti annab tunda pikaajaliste klientide tiraažide ja trükimahtude vähenemine. Samas teeb firma investeeringuid, mis aitavad tõsta tootlikkust ja suurendada kasumit.
Kolmandas kvartalis teatas AS Eesti Meedia, Ekspress Grupi kaasaktsionär kolmes ühisettevõttes, et nende omanikeringis on leidnud aset muudatus, mistõttu on Ekspress Grupil nimetatud ettevõtetes akstionäride lepingust tulenev kaasaktsionäri väljaostuõigus. Ekspress Grupp plaanib nimetatud väljaostuõigust kasutada ning teostab selleks vajalike toiminguid. Väljaostuõiguse kasutamise võimalikkus ning realiseerimise tähtaeg sõltub eelkõige AS Eesti Meedia koostöövalmidusest.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
AS Delfi nõukogu otsustas määrata ettevõtte uueks juhatuse liikmeks ja tegevjuhiks Konstantins Kuzikovsi.
Ekspress Grupp teatas täna börsile, et kuna Eesti Meedia on rikkunud pooltevahelisi aktsionäride lepinguid ning takistanud Ekspress Grupil omandada poolte ühisettevõtjate aktsiad, pöördub Ekspress Grupp oma õiguste kaitseks kohtusse. EG on sellest teavitanud ja Eesti Meediat.
AS Ekspress Grupp ja UAB Adnet Media aktsionärid sõlmisid täna aktsiate ostu-müügi lepingu, mille kohaselt Ekspress Grupp omandab 49% osaluse Leedu ettevõttes UAB Adnet Media, mis tegeleb internetireklaami müügiga Eestis, Lätis ja Leedus.
Konkurentsiamet tegi 28. novembril otsuse, millega andis nõusoleku ASi Ekspress Grupp, OÜ Suits Meedia ja ASi SL Õhtuleht, ASi Ajakirjade Kirjastus, ASi Express Post koondumisele.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.