Eerik-Niiles Krossi töötamine kaitseministri poliitilise nõunikuna on juriidiliselt korrektne (JOKK), ütles riigikogu korruptsioonivastase erikomisjoni esimees Andres Anvelt.
"Kuna seadus paneb meile väga ranged piirid, kellele võimalikke korruptsioonitegudele hinnanguid anda, siis ministri nõunikuna jääb ta (Eerik-Niiles Kross - toim) sealt kindlasti välja," selgitas komisjoni esimees pärast tänast istungit. Anvelti sõnul jõudis komisjon arusaamisele, et ministril on pädevus endale struktuuriväliseid nõunikke määrata.
"Nii kaua, kuni korruptsioonivastases seaduses ära toodud tehinguid ei ole tehtud, siis ei ole ka mõtet arutada tühjast kohast, mis korruptsiooni võimalikud teod siin on," lisas Anvelt, kelle sõnul on juriidilisest vaatepunktist kõik korras.
Anvelti teatel ei ole praeguses olukorras huvide konflikt tuvastatav, kuid edaspidise suhtes peaks võimalik uurimine muutuma lihtsamaks. "Kui oled sisuliselt ministeeriumi ametnik ja pakud teenust, siis on korruptiivsete tehingute otsesed riskid või olemus palju (rohkem) käega katsutavamad. Antud juhul seotud isiku tase tõusis kõrgemale. Kui näiteks teostatakse edasi mingeid tehinguid, siis on väga raske rääkida erapoolikult, miks valiti üks või teine ettevõtja," ütles Anvelt.
28. oktoobril esitas Eerik-Niiles Kross Äripäeva tõttu riigikogu korruptsioonivastasele erikomisjonile taotluse, milles soovis hinnangut kaitseministri nõunikuks sobimise kohta.
Seotud lood
Eerik-Niiles Kross esitas eile kaitseminister Urmas Reinsalule avalduse nõuniku ametikohalt lahkumiseks.
Kaitseminister Urmas Reinsalu palkas nõunikuks erakonnakaaslase Eerik-Niiles Krossi, kellega koostöötamisel ei näe IRLi esimees huvide konflikte.
Praeguste teadmiste põhjal on Interpolil olemas alus Eerik-Niiles Krossi tagaotsitavaks kuulutamisele, vastas peaminister Andrus Ansip riigikogus arupärimisele.
Tallinna linnavolikogu valimistel IRLi linnapeakandidaadina osalenud Eerik-Niiles Kross peab absurdseks, et tema töö kaitseministri Urmas Reinsalu nõunikuna võib tunduda korruptiivne.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.