„Tööpäev oli lõppenud, olin kodu poole sõitmas, kui tuli kõne,“ meenutas pankur Aivar Rehe, kuidas ta Sampo Panga juhatuse esimehena aastal 2007 sai teada, et järgmisel päeval on nende omanikuks Danske Bank. „Öeldi, et homme Sampot enam ei ole.“
„Mõtlesin hetke, pöörasin auto ümber ja sõitsin tagasi kontorisse,“ jätkas Rehe. „Kutsusin kokku kommunikatsiooniinimesed, võtsime Danske panga kodulehe lahti ning üritasime koos aru saada, mida kujutab endast see organisatsioon, kes meid homsest hakkab juhtima.“
Tippjuhile on oluline teha koostööd kommunikatsioonijuhiga, rõhutas Danske Banki esimees ja pangaliidu president Aivar Rehe eile kommunikatsiooniajakirja Kaja mõttekojal.
„Kui oled teatud muutuste protsessis panga või muu organisatsioonina, on oluline osata kommunikeerida,“ selgitas Rehe. „Sul on kliendid, töötajad, partnerid ja ühiskond, kes kõik üritavad aru saada, kuidas see sinu muutus mõjutab nende konteksti,“ lisas ta. „On tähtis, et oleks inimene, kes oskaks professionaalset lahti rääkida ja tõlgendada kõike, mida me näeme,“ arvas pangaliidu juhatuse esimees.
„Tihti peetakse kommunikatsioonijuhti tüütuseks, mina isiklikult sellega nõus ei ole,“ ütles ta. Pigem säästab ta Rehe sõnul juhi vaimuenergiat, aimates ette ja olles valmis muutustele vastama.
Rehe võrdles kommunikatsioonijuhi funktsiooni maratoonijooksu eestvedajaga. „Ta on justkui see jooksja maratonil, kes teatud perioodi on ees ja aitab sul säästa energiat, kuid siis oskab õigel hetkel kõrvale astuda ja võiduau läheb juhile,“ rääkis Rehe, „Tema eesmärk on näidata juhile see õige rada, et juht jõuaks soovitud tulemuseni,“ lisas ta.
„Kommunikatsioon on laiem kui ainult pressiteate koostamine,“ lõpetas Rehe.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.