Lõuna-Korea majandus on üks Aasia kiireimini kasvav majandus, kuid kiirelt vananev rahvastik ohustab Lõuna-Koread teekonnal saamaks rahvusvaheliseks majandushiiuks.
Korea Statistikaameti raporti kohaselt on Lõuna-Koreas 65 ja vanemate inimeste arv esmakordselt ületanud 6 miljoni inimese piiri, mis teeb 11,7% rahvastikust.
Enamgi veel, praegusel hetkel on töötavate kodanike ja pensionäride suhe 1:6, kuid ennustuse kohaselt nihkub number aastaks 2050 1:1,5.
„Vananev rahvastik on üks fundamentaalsemaid nihkeid, mis Koreas toimumas on ning see mõjutab riigi majanduskasvu väljavaateid“, märkis McKinsey&Company partner Wonsik Choi. „Olukorra illustreerimiseks võib tuua järgmise näite: tööealise elanikkonna tipparv – 37 miljonit, saavutatakse aastaks 2016 ning peale seda hakkab arv vähenema,“ lisas Choi.
Korea sündimusnäitaja on kõigest 1,24 last naise kohta, mis on üks madalamaid arve maailmas. Praegusel hetkel on Korea rahvastik maailmas nooruselt kolmandal kohal, kuid OECD ennustuse kohaselt on aastaks 2050 riigi rahvastik vanuselt teisel kohal, olles kohe Jaapani järel.
Mõned majandusteadlased väidavad, et Korea seisab silmitsi vaid muutuste perioodiga, märkides, et riik saab demograafilisest „maguspunktist“ hoopis kasu, mille tulemusena muutub riik väga jõukaks.
„Praegusest perspektiivist vaadatuna on rahvastiku vananemine positiivne. Vananev rahvastik on positiivne säästudele, seetõttu ongi Koreal praegu jooksevkonto ülejääk,“ seletas Nomura International majandusanalüütik ja tegevdirektor Young Sun Kwon.
Kown märgib, et vanema populatsiooni kalduvus rohkem säästa ergutab kapitali investeerimist majanduskasvu, kuna majapidamiste säästud on investeerimisfondide peamised allikad.
Kui Korea aga ei suuda soodsat demograafilist olukorda ära kasutada, siis peagi peab riik tegelema vananevast rahvastikust põhjustatud surveolukordadega palju nõrgemalt positsioonilt.
Seotud lood
Uuringutefirma Moody’s andmetel on 2020. aastaks maailmas 13 riiki, kus 65aastaste osakaal ületab 20 protsenti.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.