Mootor Grupi juhatuse esimehe Hugo Osula sõnul valmistub bussiettevõte muudatustega ülidoteeritud rongiliiklusele arvestatava konkurentsi pakkumiseks.
„Kui riigi ülidoteeritud rongiliikluse abil Tallinna-Tartu liinil istekohtade arvu üle kahe korra suurendatakse, peab ka piletitulust elav, toodet arendav ning aktiivselt investeeriv ettevõtja sellele kuidagi reageerima. Viie aasta eest olid tihedama rongiliiklusega päevadel bussid pooltühjad. Busside tase polnud siis veel nii hea. Nüüd oleme selleks muudatuseks valmis,“ ütles Osula.
„Oleme viis aastat järjest Eesti-sisest ühist bussiliiklust arendanud, investeeringud on olnud väga suured. Erinevalt rongiliiklusest ei doteeri meid riik ja maksumaksja. Ei saa vastanduda sellele, et muutused turul nõuavad ka muutusi meie organisatsioonis,“ lisas ta.
„Mõne aasta eest olime valmis pakkuma teenust ka reisirongiliikluse korraldamiseks, kuid riik otsustas seda hanget siiski mitte korraldada. Me aktsepteerime seda otsust, kuid pole ka rongiliikluse arendamise ambitsiooni maha matnud,“ sõnas ta.
Osula ei soovinud prognoosida, mis Eesti transporditurul toimuma hakkab ning kuidas muudatus nende käivet mõjutada võib, sest tema hinnangul mõjutab seda eelkõige riigi poolt reisirongiliiklusele eraldatav dotatsioon. „Meil on loota vaid reaalsetele reisijatele, kes on valmis teenuse eest ise maksma. Meie investeeringud toodete arendamisse on olnud pööraselt suured, oleme olnud sel turul 20 aastat, selle ajaga on meil tekkinud teatav kõhutunne, tänu millele ei pea me kõiki riske alati läbi kaaluma. Meile annab hea aimduse juhtuma hakkavast ka rahvusvahelisel turul toimuv,“ lausus ta.
Seotud lood
Homsest sõidavad täistunniekspressid Mootor Gruppi kuuluva Sebe asemel teise tütarettevõtte Lux Expressi nime all, tuues muudatusi nii kontsernis kui reisijaile.
Lux Express võtab Sebelt üle täistunniekspressi nimelised bussiliinid.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?