• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,15%5 921,92
  • DOW 30−0,63%42 571,85
  • Nasdaq 0,24%19 618,74
  • FTSE 1000,03%8 086,76
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,44
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,15%5 921,92
  • DOW 30−0,63%42 571,85
  • Nasdaq 0,24%19 618,74
  • FTSE 1000,03%8 086,76
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,44
  • 23.04.13, 06:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiturg tammub paigal

Kui majandus näitab taastumise märke ning on vähemalt statistiliselt võtnud suuna üles, siis reklaamiturg tammub paigal.
"Olukord on kehv. Vähemalt esimese kvartali põhjal. Lehtedel oli reklaamikäivete kukkumine kuskil 5%, samuti oli kukkumine ajakirjadel. Reklaamiturg pole päris kindlasti veel taastunud," märkis meediaekspert Toomas Leito.
ASi Äripäev peadirektori Igor Rõtovi sõnul on terves maailmas pikaajaline ja pöördumatu trend, et paberlehtede reklaam langeb ja interneti oma kasvab, ainuke mure on see, et internet ei kasva nii palju kui paberleht langeb. Lisaks paberlehtede reklaami paigalseisule või isegi langusele oleks oodanud ka teles ja internetis suuremat tõusu, märkis ta.
Meediareklaamituru mullune käive oli 72,5 miljonit eurot. Kui võrrelda seda 2011. aasta käibega, on enamikus sektoreis näha paigalseis või koguni langus.
ASi Ekspress Grupp juhi Gunnar Kobini sõnul ei valitse probleem meediasektoris üldisena, vaid trükimeedias. "Online-meedia kasvab tublisti, seega ei ole probleem meediasektoris üldisena," märkis ta. "Siinkohal on üheks probleemide tekitajaks TV, kelle kontaktihinnad on auditooriumit arvestades selgelt liiga madalad ja seetõttu on trükireklaami turg ka surve all olnud," lisas Kobin.
AS Postimees lõpetas vaatamata kasvavatele tuludele aasta 251 000eurose kahjumiga. Käive oli 13,8 mln eurot, sellest reklaamitulu 7,4 mln. Postimehe vastutava peatoimetaja Anvar Samosti hinnangul usutakse, et tänavu lõpetatakse kasumiga. "Meedia jaoks on reklaami osas aasta alanud rahulikult. Mitmed suured turundujad on reklaamitegevuse algust eri põhjustel nihutanud. Alates märtsist-aprillist on näha elavnemist, näiteks ajakirjade sektoris. Naasevad ükshaaval hoogu pidurdanud kliendid," selgitas ta.
"Ka paistab, et televisioonis ei mahu praegu reklaam lihtsalt enam sisse. See on viimastel nädalatel toonud kaasa enam kui paarikümneprotsendise netoreklaamihinna tõusu. Ilmselt taoline olukord jätkub ja on aja küsimus, mil muud reklaamikanalid hakkavad sealt väljajäänud raha saama," lisas Samost.
Äripäeva finantsjuhi Toomas Truuverki sõnul on reklaamiturul tervikuna nokk allapoole. "On märgata selget trendimuutust. Aasta algust vaadates on huvitav see, et internetireklaam enam ei kasva ja ajalehe reklaam on languses," nimetas ta murekoha ja lisas, et Äripäev suutis internetis siiski eelmise aasta kolme esimese kuuga võrreldes kasvada 9% ning paberis 4%.
Miks reklaam paigal tammub ja mida arvavad Eesti väljaannete juhid interneti sisu tasuliseks muutmisest, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Uudised
  • 23.04.13, 11:27
Äripäev teenis I kvartalis 246 000 eurot kasumit
Äripäev teenis esimeses kvartalis 2,78 miljoni eurose müügitulu juures 246 000 eurot tegevuskasumit (EBITA). Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 12,6% ja kasum 13,7%.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele