Kui majandus näitab taastumise märke ning on vähemalt statistiliselt võtnud suuna üles, siis reklaamiturg tammub paigal.
"Olukord on kehv. Vähemalt esimese kvartali põhjal. Lehtedel oli reklaamikäivete kukkumine kuskil 5%, samuti oli kukkumine ajakirjadel. Reklaamiturg pole päris kindlasti veel taastunud," märkis meediaekspert Toomas Leito.
ASi Äripäev peadirektori Igor Rõtovi sõnul on terves maailmas pikaajaline ja pöördumatu trend, et paberlehtede reklaam langeb ja interneti oma kasvab, ainuke mure on see, et internet ei kasva nii palju kui paberleht langeb. Lisaks paberlehtede reklaami paigalseisule või isegi langusele oleks oodanud ka teles ja internetis suuremat tõusu, märkis ta.
Meediareklaamituru mullune käive oli 72,5 miljonit eurot. Kui võrrelda seda 2011. aasta käibega, on enamikus sektoreis näha paigalseis või koguni langus.
ASi Ekspress Grupp juhi Gunnar Kobini sõnul ei valitse probleem meediasektoris üldisena, vaid trükimeedias. "Online-meedia kasvab tublisti, seega ei ole probleem meediasektoris üldisena," märkis ta. "Siinkohal on üheks probleemide tekitajaks TV, kelle kontaktihinnad on auditooriumit arvestades selgelt liiga madalad ja seetõttu on trükireklaami turg ka surve all olnud," lisas Kobin.
AS Postimees lõpetas vaatamata kasvavatele tuludele aasta 251 000eurose kahjumiga. Käive oli 13,8 mln eurot, sellest reklaamitulu 7,4 mln. Postimehe vastutava peatoimetaja Anvar Samosti hinnangul usutakse, et tänavu lõpetatakse kasumiga. "Meedia jaoks on reklaami osas aasta alanud rahulikult. Mitmed suured turundujad on reklaamitegevuse algust eri põhjustel nihutanud. Alates märtsist-aprillist on näha elavnemist, näiteks ajakirjade sektoris. Naasevad ükshaaval hoogu pidurdanud kliendid," selgitas ta.
"Ka paistab, et televisioonis ei mahu praegu reklaam lihtsalt enam sisse. See on viimastel nädalatel toonud kaasa enam kui paarikümneprotsendise netoreklaamihinna tõusu. Ilmselt taoline olukord jätkub ja on aja küsimus, mil muud reklaamikanalid hakkavad sealt väljajäänud raha saama," lisas Samost.
Äripäeva finantsjuhi Toomas Truuverki sõnul on reklaamiturul tervikuna nokk allapoole. "On märgata selget trendimuutust. Aasta algust vaadates on huvitav see, et internetireklaam enam ei kasva ja ajalehe reklaam on languses," nimetas ta murekoha ja lisas, et Äripäev suutis internetis siiski eelmise aasta kolme esimese kuuga võrreldes kasvada 9% ning paberis 4%.
Miks reklaam paigal tammub ja mida arvavad Eesti väljaannete juhid interneti sisu tasuliseks muutmisest, loe tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Äripäev teenis esimeses kvartalis 2,78 miljoni eurose müügitulu juures 246 000 eurot tegevuskasumit (EBITA). Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 12,6% ja kasum 13,7%.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?