Tesla Model S elektriauto vastne omanik Mario Kadastik otsustas osta just selle auto, sest tegemist on väga hea autoga, mille aastakulu on väiksem kui Audi A 5 oma.
„Mul oli juba mõnda aega plaan osta endale auto, mis töötaks rohkem kui pereauto,“ selgitas Kadastik, kellest sai täna Eesti esimese Tesla S elektriauto omanik. Kadastikul oli varem sportauto ja seepärast tahtis ta oma sõnul ka uut autot sellist, et ei peaks sportlikkusest loobuma.
Kadastik tunnistab, et Tesla S oli talle alguses helesinine unistus. „Pidasin seda liiga kalliks. Kui aga aastakulud kõik kokku lõin - kindlustus, kütus, hooldused ja kõik muu -, siis kogukulu mõttes tuli välja, et Tesla on odavam osta kui Audi A5,“ rääkis Kadastik. „See oli minu jaoks üllatus. Pärast arvutusi enam ostuküsimust ei olnud.“
Kadastiku sõnul mahub Tesla autosse viis inimest ja palju kaupa. „Samas on ta suhteliselt sportlik tänu sellele, et on elektriauto. Ta on esimene elektriauto, mida saab kasutada kui pere ainsat autot,“ märkis ta.
Kadastik võtab auto liisingusse. „Siin on muna ja kana probleem. Teslale tuleb auto eest maksta enne, kui auto tehasest teele pannakse, aga liising tahab, et auto oleks ARKis arvel,“ selgitas ta. Täna võeti auto lõpuks arvele ja liising on selle ka üle vaadanud. „Nüüd ootan liisingulepingu sõlmimist,“ rääkis Kadastik. „Kokkulepe on nendega olemas ja oodata on ainult kinnitamist.“
Tesla hinnad jäävad 60 000 – 100 000 euro vahele. Ostusummast 18 000 eurot paneb alla Kredex, sest tegemist on elektriautoga. Selle toetuse on Kadastik juba kätte saanud.
Otsus soetada elektriauto tuli Kadastikul oma sõnul lihtsalt: „Praktikas sõidan üliharva üle 400 km päevas. Seega on Tesla 500 km ulatus täiesti piisav.“
Kadastiku sõnul teab ta mitu inimest, kes on endale Tesla tellinud ja kelle autod on saabumas jaanuaris-veebruaris. „Lisaks on palju, kes kaaluvad. Enamus inimesi tahab autot enne näha ja kuulata teiste kogemusi,“ rääkis Kadastik.
Seotud lood
Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi vanemteadur Mario Kadastik ostis detsembris 2013 Eesti esimese Tesla.
Elektriautode tootja Tesla Motors pakub eestlastele eelisjärjekorras oma Model S autosid, mille ostust on tellija viimasel hetkel loobunud, vahendas Ärileht.
General Motors ostab 2014. aastal elektriautode tootja Tesla, ennustas finantsanalüütik Yra Harris ajalehes USA Today.
Tesla boss Elon Musk kinnitas, et hetkel vaid tagaveolisena müüdav Model S võib peagi endale saada nelikveo, vahendab auto24.ee Autocari.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.