• OMX Baltic−0,31%300,81
  • OMX Riga−0,11%879,08
  • OMX Tallinn−0,51%1 903,23
  • OMX Vilnius0,4%1 177,05
  • S&P 500−0,47%5 955,25
  • DOW 300,37%43 621,16
  • Nasdaq −1,35%19 026,39
  • FTSE 1000,59%8 719,89
  • Nikkei 225−0,25%38 142,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%89,84
  • OMX Baltic−0,31%300,81
  • OMX Riga−0,11%879,08
  • OMX Tallinn−0,51%1 903,23
  • OMX Vilnius0,4%1 177,05
  • S&P 500−0,47%5 955,25
  • DOW 300,37%43 621,16
  • Nasdaq −1,35%19 026,39
  • FTSE 1000,59%8 719,89
  • Nikkei 225−0,25%38 142,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%89,84
  • 11.12.13, 15:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikogus moodustati Rail Balticu toetusrühm

Riigikogus täna esmakordselt kogunenud Rail Balticu raudtee arendamise ümarlaual otsustati moodustada Rail Balticu toetusrühm.
Selle eesmärk on tõhustada osapoolte vahelist suhtlemist ja teha selle valdkonna seadusloome alast järelevalvet. Toetusrühma ametlik moodustamine toimub homme, teatas riigikogu kantselei.
"Soovime toetada Rail Balticu raudteetrassi valmimist selliselt, et kõik osapooled oleksid protsessi kaasatud. Tänane kohtumine tõestas, et kodanikuliikumine "Avalikult Rail Balticust" on riigile tõsine partner ja nendega koostöös on võimalik saavutada häid lahendusi," ütles kohtumise korraldaja ja toetusrühma eestvedaja, riigikogu reformierakondlasest liige Kalle Palling.
Ta lisas, et kodanikuliikumise esindajad pakkusid probleemidele konkreetseid lahendusi. "Esmapilgul ei paistnud selliseid lahendusi, mida oleks võimatu saavutada, kuid kindlasti on vaja teha kompromisse," sõnas Palling.
Ümarlaua korraldamist palunud kodanikuliikumise "Avalikult Rail Balticust" esindajad tõid peamise probleemina välja, et siiani ei ole piisavalt kaasatud teadlasi, eksperte ja kohalikku elanikkonda raudteetrassi kavandamisel.
Teise probleemina nimetati kiirustamist trassi planeerimisel. Sellest tulenevalt on praeguses plaanis mitmeid puudujääke, mis on seotud asulate ja põllumajandusmaade poolitamisega.
Tekkivate kahjude hüvitamiseks pole hetkel ette nähtud kompensatsioone. Selle küsimuse lahendamiseks on juba algatatud seaduse muutmine majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel.
Eraldi probleemina tõsteti esile trassi läbimist Nabala karstialast, mis asub rohevõrgustiku tuumalal koos Rahaaugu ja Tammiku Natura looduskaitsealadega. Nabala Keskkonnakaitseühingu hinnangul tuleb seda vältida.
Keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus teatas, et äsja valminud ekspertiisi kohaselt on sellesse piirkonda kaitseala moodustamine põhjendatud. Samuti tuleb hinnata teiste alade mõju elu- ja looduskeskkonnale.
Ümarlaual käsitleti ka rongile peatuskohtade rajamist suuremates asulates, nagu Rapla ja Pärnu. Arutati Rail Balticu ühisettevõtte loomisega seotud probleeme ning trassi muutmise võimalikkust läbi Tartu ja Valga.
Tänasel ümarlaual osales ligi 70 inimest, sh kõikide riigikogu fraktsioonide esindajad, keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus, Rapla, Pärnu ja Harju maavanemad ning esindajad kodanikuliikumisest "Avalikult Rail Balticust", majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist ning justiitsministeeriumist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele