Eesti Raudtee juhatuse esimehe kohalt Läti Raudtee peainseneriks tõusnud Kaido Simmermanni sõnul toetab Leedu valitsus ja Raudtee Rail Balticu rajamist, kuid tegelikult toimub midagi muud.
"Ühises juhtkomitees tehakse ettepanekuid, mis mõjuvad kui ühisfirma loomist edasi lükkavad ettekäänded,“ ütles Simmermann. „Leedulased pole ilmselgelt huvitatud, et Euroopa laiusega raudtee nende riiki läbiks, sest tahavad teenida Kaunasesse rajatavas logistikakeskuses kasu kaupade ümberlaadimisega Vene raudteelt Euroopa raudteele.“
Leedu esindajad on ühisfirma loomiseks peetavatel koosolekutel avaldanud, et kavandatava ühisfirma juhatuse esimehe peab määrama Leedu valitsus ning ettevõtte nõukogu peaks hakkama tegema juhatuse tööd. Lätlased tegutsevad Simmermanni kinnitusel ühise raudteeprojekti nimel innukalt, kuid võivad projekteerimiskonkursi korduva läbikukkumise tõttu Eesti tempost ligi aasta võrra maha jääda.
Seotud lood
Euroopa Komisjon on selgelt mõista andnud, et Rail Baltic pole selline projekt, mis on kivisse raiutud – kui sellega hakkama ei saada, läheb raha mujale, ütles täna Tallinnas Euroopa Komisjoni asepeasekretär Henrik Hololei.
Ehitusuudised.ee uuris, kuidas kulgeb Rail Baltica Eesti trassi planeeringu ning eelprojekti protsess. Küsimustele vastas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.
Ajaleht Financial Times kirjutab, et 2006. aastast vinduv Leedu Visaginase tuumajaama projekt, milles kavandatavalt osaleksid ka Eesti ja Läti, on veel üks kinnitus, kui visalt koostöö Balti riikide vahel tegelikult laabub.
Leedu soovib seni Kaunast läbinud Rail Balticu projekti trassi muuta nii, et raudteeühendus läbiks ka Vilniust, ütles Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.