Eesti esimese Tesla Model S elektriauto omaniku Mario Kadastiku kinnitusel saab ta talvel sõita Tallinnast Tartusse ja tagasi ilma vahepeal laadimata.
"Elektriautoga edukalt Tallinn-Tartu-Tallinn ühe laadimisega sõidetud! Ja seda mitte sooja ilmaga, vaid -3..-5 kraadi vahemikus, kusjuures tagasiteel viimased 50 km oli ka lumetuisk," kirjutas ta oma
Facebooki lehel.
Auto käitus Kadastiku sõnul täpselt nii, nagu ta oli arvestanud. "Tartu-sõit võttis veidi rohkem keskmiselt, kui ma planeerinud olin," lisas ta. Tesla keskmine energiakulu oli suhteliselt püsivalt 200-205 Wh/km. Samas oli auto arvatust oluliselt vähem jahtunud ning distantsi kaotanud kolmetunnise Tartus seismisega, märkis Kadastik.
Tartust tagasi jõudes ja autot kodus laadima pannes näitas ekraan läbisõiduks 382,8 km, olles tarbinud 77,8 kWh keskmise kuluga 203 Wh/km. "Alles oli ca 4% akumahtu ehk oleks võinud veel 15-20 km sõita, nii et reaalne distants, mis oleks võimalik talvistes tingimustes, ongi ca 400 km," kinnitas Kadastik.
"Seega uudistes ilmunud jutud, et talvel saab Teslaga sõita vaid 206 km, on jama. Loodetavasti on ka skeptikud veendud, et Tallinn-Tartu-Tallinn on sõidetav ühe laadimisega ka talvel," sõnas ta.
Kadastiku väitel võis Tesla sõiduulatust testinud Saksa ajakiri AutoBild saavutada 206kilomeetrise läbisõidu kiirteel täiskiirusega sõites. "200 km/h sõites ei saakski oodata pikemat distantsi ning sellel pole mitte mingit pistmist külmaga," lisas ta.
"Alles -20..-30 kraadi juures võib eeldada, et aku soojenemine võtab alguses kauem aega ning sellevõrra on tarbimine keskmise näol ka suurem," märkis Kadastik. "Kui aku soe, tarbib auto suht lähedaselt energiat nagu suvel, salongi kütmine ei võta rohkem kui 5-10% tavatarbimisest 90km/h sõites," lisas ta.
Tagaveolise elektriauto käitumine lumes on Kadastiku sõnul ootamatult hea. "Jah, kohalt minekul annaks neli vedavat ratast kiirema mineku, kuid kiirendus suvalistes tingimustes on täpselt nii hea, kui pidamine võimaldab. Ei mingit vibamist rohkem kui paar sentimeetrit ning selle korrigeerib auto ülikiirelt. Sõites libedatel kurvistel teedel, püsib auto nagu rööbastel, ei mingit sabaliputamist, kuna veojõukontroll koheselt korrigeerib," kirjeldas ta oma kogemusi.
Seotud lood
Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi vanemteadur Mario Kadastik ostis detsembris 2013 Eesti esimese Tesla.
Tesla boss Elon Musk kinnitas, et hetkel vaid tagaveolisena müüdav Model S võib peagi endale saada nelikveo, vahendab auto24.ee Autocari.
Eesti esimese Tesla S ostnud Mario Kadastik näitas täna lahkelt oma uut erilist elektriautot.
Elektriautode tootja Tesla Motors pakub eestlastele eelisjärjekorras oma Model S autosid, mille ostust on tellija viimasel hetkel loobunud, vahendas Ärileht.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele