• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 16.01.14, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimese Tesla omanik: talvel võib sõita 400 km

Eesti esimese Tesla Model S elektriauto omaniku Mario Kadastiku kinnitusel saab ta talvel sõita Tallinnast Tartusse ja tagasi ilma vahepeal laadimata.
"Elektriautoga edukalt Tallinn-Tartu-Tallinn ühe laadimisega sõidetud! Ja seda mitte sooja ilmaga, vaid -3..-5 kraadi vahemikus, kusjuures tagasiteel viimased 50 km oli ka lumetuisk," kirjutas ta oma Facebooki lehel.
Auto käitus Kadastiku sõnul täpselt nii, nagu ta oli arvestanud. "Tartu-sõit võttis veidi rohkem keskmiselt, kui ma planeerinud olin," lisas ta. Tesla keskmine energiakulu oli suhteliselt püsivalt 200-205 Wh/km. Samas oli auto arvatust oluliselt vähem jahtunud ning distantsi kaotanud kolmetunnise Tartus seismisega, märkis Kadastik.
Tartust tagasi jõudes ja autot kodus laadima pannes näitas ekraan läbisõiduks 382,8 km, olles tarbinud 77,8 kWh keskmise kuluga 203 Wh/km. "Alles oli ca 4% akumahtu ehk oleks võinud veel 15-20 km sõita, nii et reaalne distants, mis oleks võimalik talvistes tingimustes, ongi ca 400 km," kinnitas Kadastik.
"Seega uudistes ilmunud jutud, et talvel saab Teslaga sõita vaid 206 km, on jama. Loodetavasti on ka skeptikud veendud, et Tallinn-Tartu-Tallinn on sõidetav ühe laadimisega ka talvel," sõnas ta.
Kadastiku väitel võis Tesla sõiduulatust testinud Saksa ajakiri AutoBild saavutada 206kilomeetrise läbisõidu kiirteel täiskiirusega sõites. "200 km/h sõites ei saakski oodata pikemat distantsi ning sellel pole mitte mingit pistmist külmaga," lisas ta.
"Alles -20..-30 kraadi juures võib eeldada, et aku soojenemine võtab alguses kauem aega ning sellevõrra on tarbimine keskmise näol ka suurem," märkis Kadastik. "Kui aku soe, tarbib auto suht lähedaselt energiat nagu suvel, salongi kütmine ei võta rohkem kui 5-10% tavatarbimisest 90km/h sõites," lisas ta.
Tagaveolise elektriauto käitumine lumes on Kadastiku sõnul ootamatult hea. "Jah, kohalt minekul annaks neli vedavat ratast kiirema mineku, kuid kiirendus suvalistes tingimustes on täpselt nii hea, kui pidamine võimaldab. Ei mingit vibamist rohkem kui paar sentimeetrit ning selle korrigeerib auto ülikiirelt. Sõites libedatel kurvistel teedel, püsib auto nagu rööbastel, ei mingit sabaliputamist, kuna veojõukontroll koheselt korrigeerib," kirjeldas ta oma kogemusi.

Seotud lood

Uudised
  • 03.03.15, 08:14
Aasta Teslaga: tuhandeid eurosid säästu
Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi vanemteadur Mario Kadastik ostis detsembris 2013 Eesti esimese Tesla.
Uudised
  • 12.02.14, 17:43
Elon Musk plaanib Tesla Model S-ile anda nelikveo
Tesla boss Elon Musk kinnitas, et hetkel vaid tagaveolisena müüdav Model S võib peagi endale saada nelikveo, vahendab auto24.ee Autocari.
Uudised
  • 04.12.13, 14:41
FOTOD: Tesla värske omanik tutvustas oma autot
Eesti esimese Tesla S ostnud Mario Kadastik näitas täna lahkelt oma uut erilist elektriautot.
Uudised
  • 04.03.14, 17:02
Eestlased Tesla eelisjärjekorras
Elektriautode tootja Tesla Motors pakub eestlastele eelisjärjekorras oma Model S autosid, mille ostust on tellija viimasel hetkel loobunud, vahendas Ärileht.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele