Viru Keskuse poodide käive kasvab ka tänavu, ennustab keskuse juht Ants Vasar. Mullu paisus ostukeskuse poodide käive 2,7% võrra 128,2 mln euroni ehk veidi aeglasemalt kui ettevõte ennustas.
“Möödunud aasta tulemused olid ootuspärased ning märkimisväärseid üllatusi aset ei leidnud, ” kommenteeris Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar pressiteates. “Viimase kvartali hooajakaupade müügitulemusi mõjutas selgelt pikale veninud meeldiv sügisilm, kuid külastajate arvule see mõju ei avaldanud, “ lisas ta. Käesolevaks aastaks prognoosib Vasar stabiilset majanduskeskkonda ning tagasihoidliku käibe kasvu jätkumist.
2013. aastal külastati Viru Keskust 14,8 miljonit korda, sooritati 8,8 miljonit ostu ning käive moodustas 128,2 miljonit eurot.
Viru Keskuse omanikud on Viru Väljaku Arenduse AS ja Viru Center AS. Neist esimene kuulub 50% Parmalo Invest OÜ-le ja 50% ASile E.L.L. Kinnisvara. Parmalo jaguneb omakorda Viru Hotelli omaniku Pontos OY ja Indrek Toome ning Alvar Ildi vahel, Pontos OY-le kuulub seejuures 75%, ülejäänu jaguneb Toome ja Ildi vahel võrdselt. E.L.L. Kinnisvara suuromanikud on AS Riverito kaudu Toomas Annus (65,3%) ja Tõnu Toomik (12,6%).
Viru Väljaku Arenduse AS tegeleb ettevõttele kuuluvate Viru keskuse pindade väljaüürimise ja haldamisega. Pindade juhtimis- ja haldusteenust ostetakse jätkuvalt sisse ASilt Viru Keskus, mis kuulub 51,4% osalusega Viru Väljaku Arenduse ASile ja 44,9% osalusega ASile Viru Center.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uuendamisjärgus Viru Keskuse teeninduskohtade tänavune esimese kuue kuu käive oli 59 miljonit eurot, mis jäi mullusele tasemele.
Viru Keskus prognoosib tänavu käibekasvu jätkumist mõistlikus tempos, kasvades kokkuvõttes aastas neli kuni viis protsenti.
Viru Keskuse kaupluste esimese kvartali käive oli tänavu 10 miljonit eurot, mis võrreldes eelmise aasta esimese veerandiga kasvas 3,6 protsenti.
Viru keskuses pindu rentiv Viru Väljaku Arenduse AS maksab tänavu omanikele viiendiku võrra aasta varasemast enam ehk kolm miljonit eurot dividende.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.