• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 225−0,32%39 035,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,29
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 225−0,32%39 035,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%105,29
  • 28.02.14, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Indiat laastab õhusaaste

Molekulaarbioloog George Easow' püüe alustada Indias meditsiiniäri kestis vaid kolm nädalat, kuni ta pöördus tagasi kodumaale Suurbritanniasse, kirjutab Bloomberg.
Selgus saabus tänu seitsmekuusele tütrele Fionale. New Delhi õhk oli nii saastatud, et tütrel oli raske hingata. Fionat ei saanud lasta õue ja ta sai ravi. Tagasi Suurbritannias kadusid kõik sümptomid ja need ei ole tagasi tulnud.
India pealinna 16,8 miljonile elanikule aga õudus jätkub. Halb uudis on see, et olukord läheb veel hullemaks.
New Delhi ei ole riigi ainus linn, mis kannatab ühe maailma hullema õhukvaliteedi käes. Riigile läheb see saaste maksma 18 miljardit dollarit, kuna eluiga lüheneb linnades igal aastal, selgub Maailmapanga uurimisest.
Kui Pekingis ja Shanghais põhjustab õhusaastet tehaste põletatud süsi, siis Delhi residendid kannatavad odavate subsideeritud diislit kasutavate autode ja veokite tõttu. India subsideerib diisli kasutust 15 miljardi dollariga aastas, meelitades ostma diiselmootoriga sõidukeid, mis saastab 10 korda rohkem kui bensiinimootoriga sõidukid.
Mullu moodustasid diislisõidukid 49% kõigist Indias müüdud sõidukitest. Diiselkütus on Indias 24% odavam bensiinist. Vähe sellest, et see on odavam, saab diisliga sõita ka pikemat maad kui bensiiniga. Võrdluseks: Hiinas on uutest sõidukitest vaid 0,5% diiselmootoritega. Pekingis on diisli ja bensiini hinnavahe väike.
Indias ei ole sõidukitel kohustuslik heitgaase puhastav katalüsaator, ja kui see ka nii oleks, oleks see kasutu, sest India kütusetehased ei vaevu tootma piisavalt väävlist puhastatud diiselkütust. Kõrge väävlisisaldusega diiselkütus hävitab katalüsaatorid.
Suured õhusaasteosakesed PM2,5 suurendavad vähiriski, põhjustavad nurisünnitusi ja muid terviseriske. Kui Pekingis oli mullu aasta keskmine PM2,5 osakeste tase õhus 89,5 mikrogrammi, siis New Delhis oli see 173 mikrogrammi. Tervishoiuorganisatsiooni WHO soovitatav aastane kokkupuude PM2,5 osakestega on 10 mikrogrammi.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 07.03.14, 09:42
Välisinvestorid aitasid India börsil teha rekordi
India börsiindeks NSE tõusis täna 1,2 protsenti ja rekordkõrge tasemeni ning ka börsiindeks BSE tõusis teist päeva järjest rekordkõrgele. Aktsiaindeksite tõusu taga on välismaiste investorite huvi India aktsiate vastu.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele