• OMX Baltic−0,57%272,27
  • OMX Riga−0,71%866,3
  • OMX Tallinn−0,38%1 735,67
  • OMX Vilnius−0,18%1 052,16
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,02%8 185,7
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,62
  • OMX Baltic−0,57%272,27
  • OMX Riga−0,71%866,3
  • OMX Tallinn−0,38%1 735,67
  • OMX Vilnius−0,18%1 052,16
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,02%8 185,7
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,62
  • 27.03.14, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohus lükkas Autorollo asjas hageja uued tõendid tagasi

Harju maakohus ei võtnud eile vastu uusi tõendeid, mis hageja hinnangul näitavad keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse seotust Autorolloga.
Hageja esitas eile kohtule kirja, mille Pentus-Rosimannus saatis 2008. aastal Swedbankist laenu taotlemise eel oma isale Väino Pentusele. Kirja manuses olid vastused panga küsimustele ­Autorollo majandusseisu teemal. Hageja esindajad Olavi-Jüri Luik ja Urmas Ustav ütlesid kohtule, et kiri näitab, et Keit Pentus-Rosimannus osales Autorollo suhtluses pangaga. Väino Pentus saatis oma tütrelt saadud info muutmata kujul pangale edasi.
Pentus-Rosimannuse kaitsja Toomas Vaher ütles, et hageja on välja töötanud jupikaupa tõendite esitamise taktika. “Tegemist on hageja poolt lugupidamatuse avaldamisega nii kohtu kui ka teiste menetlusosaliste suhtes,” sõnas ta.
Rain Rosimannuse kaitsja Arne Ots sõnas, et puuduvad andmed, et Keit Pentus-Rosimannus oleks koostanud vastused pangale.
Hagejad esitasid kohtule tõendeid ka selle kohta, et Autorolloga seotud ettevõte Renaldo Invest oli vahetult seotud Siim Roodega. Tõenditeks olid SEB ja Elioni vastused erinevatele päringutele. Tõendid näitavad hageja esindajate sõnul, et Martin Sillandi ja Argo Hollo olid Renaldo Investis variisikud. Näiteks tehti Renaldo Investi ülekandeid Roode osalusega MAQS advokaadibüroos.
Hageja esitas kohtule ka Siim Roode kirjavahetusi, kus Roode muu hulgas ütles Autorollo asjaajamises, et “noored on puhkusel”. Noorte all pidas Roode hageja sõnul silmas Rosimannuseid. Hagejate hinnangul andis Roode sellega mõista, et ta oli Autorollo asju ajades advokaadi, mitte omaniku rollis.
Kõik kostjad tegid ettepaneku jätta eile hageja esitatud tõendid läbi vaatamata, kuna need ei ole esitatud tähtajaks. Kohus nõustus kostjatega ja uued tõendid jäetigi vastu võtmata. Kohtunik on Anu Uritam.
Autorollo istungi tunnistaja: ma ei mäleta. Koos Siim Roode omanduses olnud Autorolloga ettevõtte AutoHills asutanud Valjo Liivamägi andis eile Autorollo kohtuistungil ütlusi, kuid paljusid asju ta ei mäletanud või ei osanud selgitada.
Liivamägi ütles, et AutoHills asutati selleks, et Autorollos luhtunud veoäri uuesti käima saada. Liivamägi tundis advokaat Siim Roodet varasemast, kuna oli Roode teenuseid kasutanud. Roode ja Liivamägi kuuluvad mõlemad IRLi.
Roode pakkuski Liivamäe sõnul talle võimalust AutoHillsi asutamiseks ja Liivamäe tingimus oli, et ta saab 50protsendilise osaluse. Väino Pentust tundis Liivamägi enda sõnul nägupidi. Samas ütles Liivamägi, et soovis Pentust aidata.
Liivamägi ei mäletanud, kuidas tekkis vara nimekiri, mis Autorollost AutoHillsi tõsteti ja kes seda vara hindas. Vara väärtus oli Liivamäe sõnul subjektiivne.
Liivamägi ei mäletanud, millal ja kuidas toimus suhtlus erinevate Autorollo saagaga seotud isikutega, näiteks Martin Sillandi ja Argo Holloga, kes samas Liivamäe sõnul pakkusid talle vahepeal Renaldo Investi kätte liikunud teist 50% AutoHillsist. Samuti ei mäletanud Liivamägi, kas ta on kohtunud Rain Rosimannusega või kes kellele helistas, aga ta mäletas, et on paar korda Rosimannusega suhelnud AutoHillsi ja Väino Pentuse käekäigu teemal.
AutoHills tegi Liivamäe sõnul koostööd Saku AB ASiga, kellelt osteti sisse erinevaid teenuseid, sh ­autojuhte. AutoHillsi äri olevat toiminud umbes aasta aega, kuid siis tekkisid turuolukorra ja masinate remondikulu tõttu raskused.
Liivamägi ei mäletanud, millal ja kellele müüdi aja jooksul erinev AutoHillsi vara, välja arvatud neli autot, mis müüdi Skuba Eesti OÜle. Kõik vara müügid kooskõlastati Liivamäe sõnul pangaga.
Liivamägi jäi hätta selgitamisega, mis asjaoludel kandis AutoHills 49 000 eurot Läti ettevõttele selgitusega “kahjunõue”. Tegemist olevat olnud nõudega, mis tekkis seetõttu, et AutoHills ei suutnud täita kohustust Läti ettevõtte ees. Läti ette­võte olevat tellinud veoteenust.
Roode päästeekspeditsioonid
Autorollo kohtuasja üks hagejatest, Port One OÜ juhatuse liige Teet Järvekülg rääkis kohtus, kuidas Rain Rosimannus ja seejärel Siim Roode Autorollo raskustesse sattudes asju ajasid.
Autorollo jäi Järvekülje osalusega ettevõttele Port One võlgu 2009. aastal ja toona septembris ütles Väino Pentus Port One’i kontoris Järveküljele, et raskused on ajutised ja et nüüd on tal abiks ka väimees Rain Rosimannus.
Järvekülg rääkis, et ta helistaski 2010. aasta kevadel Rosimannusele, kui Väino Pentus oli taas tema kontoris käinud ja talle Rosimannuse numbri andnud. Rosimannus lubas arved maksta ja osa arveid makstigi ära. Rohkem Järvekülg Rosimannusega ei suhelnud.
Autorollol tekkisid aga uued võlad ja 2010. aasta aprillis pani Port One Autorollo kütusekaar­did kinni. Siis ilmus välja Siim Roode, kelle ettevõte sai Äri­registri andmeil 26. aprillil 2010 Autorollo omanikuks. Järvekülje sõnul tegi Roode talle ettepaneku, et Port One loovutaks oma 1,4 miljoni kroonise nõude ­Autorollo suhtes ja saaks vastu kolmandiku osalusest uues loodavas ettevõttes AutoHills.
Järvekülg ütles kohtus, et talle jäi mulje, et AutoHillsi omanikeks pidid saama ka Rain Rosimannus ja Keit Pentus-Rosimannus, kuigi Roode seda välja ei öelnud. Roode olevat rääkinud AutoHillsi omanikeks saama pidanud isikutest olekuga, et tegemist on tähtsate inimestega. Järvekülg ei olnud Roode pakkumisest huvitatud. AutoHillsi asutasid lõpuks Autorollo ja OÜ Kiili Autoveod.
Järvekülg meenutas veel, et pärast seda, kui Port One oli 2010 mais esitanud pankrotiavalduse Autorollo vastu, käis Siim Roode tema kontoris ja väitis, et ei saa aru Port One’i ja ­Autorollo vahelisest käibemaksuarvestusest. Järvekülje hinnangul oli selle käigu eesmärk, et Roode saaks kohtus väita, et pooltel on juba vaidlus käibemaksuarvestuse üle. Kohus tol korral pankrotimenetlust ei alustanud, pankrotimenetlus algas 2011. aastal uute avalduste peale.
 
Mis on mis
Pankrotis Autorollo
Autorollo pankrot kuulutati välja 2011. 2012 esitas pankrotitoimkonna kontrolli alla liikunud Autorollo ligi 580 000eurose tsiviilhagi Keit Pentus-Rosimannuse, Rain Rosimannuse ja advokaat Siim Roode ning Roode osalusega  ettevõtete Roode & Partnerid ning MAQS Law Firm Advokaadibüroo vastu.Hageja näeb neil süüd Autorollo võlausaldajate kahjustamises ja ettevõttest vara väljaviimises.Kohus vabastas hagist eraisiku pankroti läbimise tõttu ministri isa Väino Pentuse, kellele Autorollo kuulus. Protsess algas mullu juunis ja jätkub 3. ja 4. aprillil.

Seotud lood

Uudised
  • 21.10.15, 08:57
Autorollo võlausaldaja teeb prokuratuurile tõsiseid etteheiteid
Võlausaldaja Teet Järvekülg süüdistab prokuratuuri Autorollo pankrotikuriteo uurimisel passiivsuses, kuna tema hinnangul jäid tegemata olulised uurimistoiminguid, mis seostavad asjaga Reformierakonna tipp-poliitikuid.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 09:00
Prognoos: millised muutused toimuvad aktsiaturgudel, kui USA presidendiks valitakse Donald Trump?
5. novembri USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutuda investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiks Donaldi Trumpi võit mõjutada aktsiaturge kaubandus-, energia-, kaitse- ja tehnoloogiasektorites.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele