Kui enamik USA põllumehi ootab tänavu madalamat sissetulekut kui mullu, teenivad piimatootjad Hiina suurenenud nõudluse tõttu rekordkasumeid.
Piima hind USAs on kõigi aegade kõrgeim. Samal ajal sööda hinnad on all ja toodangu maht küündib Mehhiko ja Hiina ekspordi tõttu rekordtasemeni, vahendab Bloomberg.
Kui keskmisel farmil on tänavu 21%-line netosissetuleku langus, siis piimafarmerid teenivad 28% rohkem kui aasta eest, prognoosib USA põllumajandusamet.
"Piimatootjad teenivad praegu mitmete-mitmete aastate jooksul parimat raha," ütles 1200-liikmelise kooperatiivi Agri-Mark globaalse tooraine müügiüksuse asepresident Peter Gutierrez.
Piimafutuurid Chicagos on sel aastal tõusnud 23%, juustu hind on kasvanud 19%. Mõlemad saavutasid möödunud kuul rekordtaseme. Kõrge tooraine hind õõnestab aga kodumaise toodangu kasumimarginaale.
Globaalse majanduskasvu tõttu paisub keskklass alates Aasiast kuni Lõuna-Ameerikani, mis omakorda tõstab nõudlust piimatoodete järele. USA piimatoodangu eksport suurenes tänavu jaanuaris 19% võrreldes aasta varasema ajaga. Samal ajal kasvas toodangu väärtus koguni 35%, 583,7 miljoni dollarini. Eksporditava juustu maht tõusis 46%, millest suurema osa moodustas eksport Mehhikosse ja Hiina.
"Eksporditurud on väga tugevalt nii põllumeeste kui ka piimatootjate silme ees," ütles riikliku piimatootjate föderatsiooni asepresident Peter Vitaliano. "Kellelgi pole enam toodangu ülejääki."
Maailma suurima rahvaarvuga riigi Hiina nõudlus piimatoodete järele kasvab. Hiina piimaimport kasvas mullu tõenäoliselt 30% võrra, ütles Itaalia piimatootja Parmalat SpA juht Yvon Guerin märtsis. Riigi kohalikud piimatootjad ei suuda kiire nõudluse kasvuga sammu pidada.
Seotud lood
Euroopa Liidu piimatootjad kasvavast piimanõudlusest Aasias hetkel suurt kasu ei lõika, sest odava dollari tõttu eelistatakse USA toodangut, rääkis Eesti Piimaliidu juht Jaanus Murakas.
Meie ootame pigem seda aega, millal hiinlased hakkavad juustu sööma, rääkis Valio Eesti ekspordidirektor Elar Ollik.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele