• OMX Baltic−0,21%270,18
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn−0,14%1 727,84
  • OMX Vilnius−0,01%1 043,88
  • S&P 5000,46%5 897,91
  • DOW 300,03%43 458,45
  • Nasdaq 0,68%18 807,53
  • FTSE 1000,57%8 109,32
  • Nikkei 225−1,09%38 220,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • OMX Baltic−0,21%270,18
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn−0,14%1 727,84
  • OMX Vilnius−0,01%1 043,88
  • S&P 5000,46%5 897,91
  • DOW 300,03%43 458,45
  • Nasdaq 0,68%18 807,53
  • FTSE 1000,57%8 109,32
  • Nikkei 225−1,09%38 220,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,62
  • 02.04.14, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nokia disainer: uus disain võib muuta kogu äri

Tootekujunduse muutmine ei ole pelgalt uus välimus, vaid see võib muuta kogu ettevõtte suhtumist sellesse, kuidas äri aetakse, ütles Nokia Lumia ühe disainimeeskonna juht Jonne Harju.
Nokia Lumia kujundust loovad kaks meeskonda, millest ühte juhib Jonne Harju, kes on üheksa aastat ettevõttes töötanud. Intervjuus rääkis ta, kuidas sündis Lumia telefonide disain, mis aitas Nokia keerulisest seisust välja.
Kas Te olete nõus väitega, et pärast Lumia telefonide saabumist on Nokia hakanud taas minema ülesmäge? (Naerab.) Me alustasime seda tegelikult aastaid tagasi. Oleme hakanud tõesti rohkem esile kerkima Lumia-seeriaga, aga oleme muutnud ja täiustanud ka oma töömeetodeid.
Ma olen siin ettevõttes olnud üheksa aastat, seitse-kaheksa aastat tagasi oli muidugi kõik teistmoodi. Meil oli teistsugune valik seadmeid ja igal aastal taheti nende kujundust muuta, see oli vahel suur väljakutse. Eristuda taheti ka firma­siseselt, mis lõppkokkuvõttes ei mõjunud kuigi hästi protsessile, kuidas me seadmeid tegime. Siis muutsime seda käitumist ja nüüd on meil kindlad põhimõtted, millest disainis lähtume. Üks neist on näiteks puhtus – me oleme püüdnud muutuda kogu oma kujunduses võimalikult lihtsaks ja puhtaks. Ma arvan, et see on teinud Lumia-seeria juba mitu aastat nähtavaks ja sellega on meil õnnestunud läbi murda.
Teine asi on see, et mida iganes sa teed, tuleb olla aus. Näiteks materjaliga. Otsustasime hakata kasutama värvilisi plastikust korpuseid. Me ei pane sellele ühtegi katet, mis võiks luua võltsilme. Kui korpusele peaks tulema kriimustus, siis näed ikka sedasama värvi mis enne. Mitte et korpus näib olevat metallist, aga pisimagi kriimu korral on näha, et tegelikult on tegemist plastikuga.
Veel oleme muutnud seda, et ehitame kõike seestpoolt väljapoole. Vaatame kõigepealt, millised on õiged komponendid, mida me vajame, paneme need kokku. Siis vaatame, milline oleks neile parim pakend, et see oleks võimalikult efektiivne, ja seejärel vaatame, kuidas seda kõike disainida.
Te olite nutitelefonidega oma konkurentidest üksjagu maas. Kas te ei peljanud, et nii hiline väljatulek ei pruugi tuua teile soovitud edu? Ei, kindlasti mitte. Me ei tahtnud kiirustada, vaid rahulikult uue mudeli kallal töötada, õppida ja avastada, mis oleks Nokia jaoks kõige parem. Me oleks võinud sellega varem välja tulla, aga tahtsime oodata õiget aega. Oluline ju ongi valida parim ajastus.
Kui keeruline oli uus kujundus välja mõelda? Kõige raskem ongi teha puhast ja lihtsat kujundust, see nõuab suurt pingutust. Muidugi paistab kerge luua lihtsa välimusega telefoni, aga tegelikult on lihtsa disaini loomine viis korda raskem kui keerulise loomine.
Teisalt, sa ei pea teisi üle trumpama, kui sul tekib idee, mis innustab sind ennast, ja sa saad aru, et seda saadab edu.
Sa pead näitama midagi, mis on tehtav, et siin on esimene prototüüp, see töötab, sellega saab helistada. Kui see on ilus, lihtne ja puhas, siis teeb see tähelennu. Siis ei pea turundamisega vaeva nägema, sest see hakkab ennast ise müüma.
Kui palju on selle kujundust mõjutanud teised nutitelefonid? (Naerab.) Meie teeme oma asja. Muidugi teame, mis maailmas toimub, ja jälgime seda, aga me ei osta seadmeid, et vaadata, mida seal tehakse. Meil on oma strateegia, usume sellesse, mida teeme, ja siis lihtsalt teeme seda.
Muutus on igale ettevõttele raske, mida te olete sellest õppinud? Me õppisime, et peab uskuma ­uute asjade tegemisse, nende proovimisse.
Meie jaoks on oluline jätkata tegutsemist, muutumist ja täiustamist. Tuleb olla rahulik ja mitte rabeleda. Inimesed tahavad midagi, millega samastuda, mida ära tunda, et see on see Nokia, mida ma tean. Tuleb julgeda võtta riske ja uskuda uutesse asjadesse.
Milline on Nokia tulevik? Disaini puhul jätkame seda, mida oleme seni teinud. Loomulikult elame ettevõttena põneval ajal. Me ei tea veel täpselt, kuidas meie meeskonna töö edasi läheb. sest tehing (Microsoft ostab Nokia mobiiliüksuse – toim) ei ole veel sõlmitud. Tuleb huvitav aeg ja ma olen väga elevil. Kui sa oled disainer, siis ju tahadki uusi asju. On tore, et on tekkinud võimalus muuta kogu ettevõtte kurssi.
 
Kommentaar
Aktsiat mõjutab tehing Microsoftiga
Rainer Saad, Äripäeva börsianalüütikLumia on Nokia aktsiale küllaltki väikest mõju avaldanud. Kõige suurema tõuke sai Nokia aktsia siis, kui Microsoft teatas mullu septembris, et ­ostab Nokia mobiiliüksuse ära. Siis oli tõus 3,50 eurolt 6 eurole 2,5 kuuga. Praegu on Nokia aktsia 5,2 euro lähedal. Märtsikuusse plaanitud tehingu sõlmimine Nokia ja Microsofti vahel lükkus edasi ja praegu ­oodatakse, et tehing viiakse lõpule aprillis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.11.24, 10:29
Reedeni saab märkida 11,5% intressiga Leedu päikeseenergiafirma Sun Investment Group tagatud võlakirju
Leedus registreeritud päikeseenergia arenduskontsern Sun Investment Group (SIG) pakub 22. novembrini toimuva avaliku võlakirjade emissiooni käigus 2aastase tähtaja ja 11,5% suuruse aastaintressiga tagatud võlakirju eesmärgiga koguda investoritelt kuni 8 miljonit eurot.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele