Möödunud nädalal allkirjastasid maanteeamet ja Nordecon töövõtulepingu Juuliku-Tabasalu maantee 0,8kilomeetrise lõigu ja raudteeviadukti ehitamiseks. Tööd lähevad maksma 2,3 miljonit eurot.
Maanteeameti põhja regiooni ehitusosakonna juhataja Veiko Juudase sõnul alustatakse töödega juba sel kuul ning need kestavad pool aastat. "Töödega jätkatakse sealt, kus Topi liiklussõlme I etapi tööd lõpevad," selgitas ta pressiteates.
Juudase sõnul algab ehitatav teelõik Topi liiklussõlme raames rajatavalt ringristmikult Laagri Maksimarketi kõrval, läheb raudtee alt läbi ja lõpeb uue ringristmikuga Tallinna-Pärnu maanteega enamvähem paralleelselt kulgeval Alliku-Laagri-Hüüru maanteel.
Projektijuhi sõnul ehitatakse uus kaherajaline teelõik täiesti uuele, Maksimarketi tagant metsatukka läbivale trassile, mis viib välja Laagri asumi serva.
Vastavalt lepingule ehitatakse kõnealune Juuliku-Tabasalu maantee lõik (km 4,6–5,4) kahe sõidurajaga teeks, mis ühendab Tallinna-Pärnu maantee Alliku-Laagri-Hüüru maanteega.
Uue teelõigu teise otsa tuleb raudteeviadukt, mille ehitusel kasutatakse Eestis esmakordselt uut tehnoloogiat. Nimelt ehitatakse raudteeviadukt raudtee kõrval enne valmis ja nihutatakse seejärel õigele kohale.
Ehitatava teelõigu kõrvale valmib ka 0,8kilomeetrine jalg- ja jalgrattatee. Leping näeb ette ka tehnovõrkude rajamist, mille hulka kuulub drenaaži ja sademevee kanalisatsiooni ehitamine, elektrivarustuse kaitsmine ja ümbertõstmine, tänavavalgustuse rajamine, sidekaablite ja gaasitorustiku ümbertõstmine ning sidekanalisatsiooni ehitamine.
Ehitustööde garantii on viis aastat.
Topi liiklussõlme raames on Laagri Maksimarketi ette juba rajatud jalakäijate tunnel ning mullu algas viaduktiga üle Tallinna-Pärnu maantee kulgeva 1,3kilomeetrise teelõigu ja ringristmike ehitus (I etapp), mis jõuab lõpule samuti eeloleval sügisel.
Viimase, III etapina on plaanis Alliku-Laagri-Hüüru maantee ja Instituudi tee 3,7kilomeetrine ühendus ning praegu on selle projekti raames käimas maade omandamine. Ühendustee ehitus peaks algama järgmisel aastal.
Seotud lood
Riik on Topi ristmiku ehitamiseks ette näinud 9,6 miljonit eurot, kõik ehitusfirmade pakkumused hankel osutusid aga pea kaks korda kallimaks.
Liiga kallite pakkumuste tõttu ühistatud Topi ristmiku ehitushankes oli maanteeamet ehituse eeldatava maksumuse välja toonud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.