Eiras koostöö lõppemist. "Olen kurb, sest alguses oli Tark Partner paljulubav, aga lõpuks nende käekiri… Lõpetasime koostöö eelmise aasta alguses. Kõige hullem asja juures on see, et proua Roosna (Tark Partneri juhatuse liige Sandra Roosna - toim.) ei saanud aru, et meie koostöö on lõpetatud," kommenteeris Nuutmann. Ta selgitas, et oli Roosnale koostöö lõppemisest teatanud, aga nemad müüsid ikkagi teenust edasi.
"Probleem on tekkinud sellest, et enam kui aasta hiljem ilmusid äkki välja arved, nagu me oleksime neile võlgu. Olin üllatunud, sest kõigi arvete eest oleme juba maksnud. Tekkis küsimus, mis arvetest on jutt," rääkis Nuutmann. Tema sõnul öeldi selgituseks, et noored on palju tööd teinud ja et USS on võlgu. "Aga ei saa aru, mille eest võlgu. Oli selline demagoogiline jutt," sõnas ta.
Nuutmanni sõnul lõppes koostöö seepärast, et müügimehed ei tuvastanud kliendi vajadusi. "Turvateenuse puhul on vaja selgitada kliendi vajadusi ja seda, mis tal täna olemas on," selgitas ta. "Leping sõlmitakse siis, kui kõiges on kokku lepitud. Targa Partneri puhul sõlmisid nemad lepingu ära ja andsid ta meile üle. Aga hästi palju juhtus nii, et müük oli ebapädev ja lahendust, mida müüdi, ei olnud meil võimalik sellise raha eest pakkuda või polnud meil võimalik selliseid teenuseid realiseerida," kirjeldas Nuutmann.
Aeglane infoliikumine. Tark Partner heidab omakorda USSile ette, et neil kulus kliendiga ühenduse võtmiseks palju aega, mistõttu kliendid ütlesid hiljem lepingust ära. "Mitmepäevane vahe tekkis seetõttu, et Tark Partner andis ise lepingu mõni päev hiljem üle, aga ka infovahetusele kulus aega, enne kui võtsime kliendiga ühendust," selgitas Nuutmann. Summad, millest jutt käib, on Nuutmanni sõnul suhteliselt väiksed, aga oma sõnul ei saa ta alluda sellele, et maksab arved hirmu pärast ära. Hirmu all ta mõtleb ähvardamist meedia ja inkassoga.
Turvateenus on tema sõnul usaldusäri ja nad on proovinud leida kompromissi, kuid täna seda ei ole. "Tark Partneril on palju häid müügimehi, kellel on ukselt uksele müügi kogemus, mida suurem osa eestlasi ei julge teha. Minu jaoks on müügimeeskond püha, sest kui on müük, siis on ka raha," nentis Nuutmann.
Uus müügijuht tõi uued tuuled. "USSiga hakkasid probleemid siis, kui ettevõttes vahetus müügijuht, kes ei teadnud USSi ja Tark Parnteri kokkulepetest ja tahtis uusi leppeid sõlmida," selgitas Tark Partner juhatuse liige Sandra Roosna. "Eelmise müügijuhiga (Taivo Kutser - toim.) müük toimis, inimesed olid motiveeritud tööd tegema. Müügijuht vahetus 2012. aasta oktoobris. Tegime tööd, aga palka ei saanud. Kokkulepped ei sobinud. Pidime selgitama, kuidas koostöö toimis ja seejärel oldi nõus koostööd jätkama," esitas Roosna oma versiooni. Praegused põhjendused, miks USS raha maksmisest keeldub, ei ole tõsiselt võetavad, tegemist on lihtsalt süüdistamisega, lisas Roosna.
Tark Partner on valmis minema kompromissile ja jätkama USSiga koostööd. "Meil on olemas 10-12 inimest, kes oskaks müüa USSi teenuseid," sõnas Roosna. "Maksku arved ära ja saame tulevikus koostööd arutada."
Nuutmanni sõnul oli Tark Partner väga aktiivne müüja, kuid nad ei teadnud turvateenustest midagi. "Turvateenus ei ole Kirde sai - see on julgeolek ja turvalisus," jäi Nuutmann oma seisukoha juurde. Eelmisel nädalal teatas USS, et Nuutman lahkub ettevõtte tegevjuhi kohalt uusi väljakutseid otsima.