Hannes Tamjärve ja Jüri Mõisa osalusega Nelja Energia avas Lääne-Virumaal Kunda lähedal uue tuulepargi, milleks kasutati ka Hispaania riigi raha.
Viru-Nigula vallas Keskkonnainvesteeringute Keskuse toel valminud Ojaküla tuulepark on Nelja Energia uusim tuuleelektrijaam. Tegemist on esimese CO2 kvoodimüügi vahendite toel valminud tuulikupargiga.
Projekti maksumus on ligi kümme miljonit eurot, millest 55% kaeti Eesti kvoodimüügi tulust Hispaania Kuningriigile.
Nelja Energia suurim omanik on 60%ga Norras registreeritud ettevõte Vardar Eurus, mis on koostöövormiks kahe organisatsiooni vahel – 90% kuulub Norra energiaettevõttele Vardar AS ja 10% põhjamaade keskkonna investeeringute fondile NEFCO.
Vardar on kontsern, kuhu kuuluvad hüdroelektrijaamad aastatoodanguga kolm teravatt-tundi (50% Eesti tarbimisest), elektrivõrgud, kaugküte, energiakaubandus, tuuleenergia. NEFCO on rahvusvaheline investeerimisfond, mis investeerib keskkonnasõbralikesse projektidesse. Fondi varade maht on 115 miljonit eurot.
Eesti investoreile kuulub Nelja Energiast 29%, neist suurimad on Vestman Energia AS (Aivar Berzin), HTB Investeeringute AS (Hannes Tamjärv), Ivard OÜ (Peeter Mänd), JMB Investeeringute OÜ (Jüri Mõis) ja Nelja Energia OÜ senise juhtkonna ettevõtted Solarcom OÜ (Martin Kruus) ning Atradius OÜ (Kalle Kiigske). Hiljuti on Eesti osanike hulka lisandunud ka Skype loojate investeeringute firma Ambient Sound Investments OÜ.
11% Nelja Energiast kuulub Euroopa Rekonstruktsiooni ja Arengupangale (EBRD).
Nelja Energia tegevusaladeks on taastuvenergeetika arendamine ja elektritootmise korraldamine. Nelja tähendab fokuseeritust neljale taastuvenergia allikale – tuul, vesi, biomass ja päike. Lisaks tegeleb ettevõte aladega, mis täiendavad taastuvenergeetikat, nt vesinik, gaas jms.
Seotud lood
Hiiu valla volikogu kiitis eile heaks ühiste kavatsuste protokolli meretuulepargi arendaja Nelja Energia ASiga, mille osanike seas on ka Hannes Tamjärv ja Jüri Mõis.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.