AS TREV-2 Grupi tegevjuhi Erki Mölderi hinnangul tuleb täna, kui vähenenud on ELi keskkonnaehituse maht ja kärbitud kütuseaktsiisi osa teedeehituses, harjuda nn uue normaalsusega, mis seab löögi alla teede sõidetavuse.
„Olukorras, kus raha tegelik osakaal on juba täna sellest määrast väiksem ning ELi toetuseks mittekõlbulike teede rahastamine kriitilisel piiril, tähendab see kindlasti teede sõidetavuse löögi alla seadmist ja kindlasti ka ohtu sektori tööhõivele,“ nentis Mölder.
Ta selgitas, et ehitussektoris tegutsevad täna tugevad ja riskijuhtimist hindavad ettevõtted, mis on juba kindlasti arvestanud sellega, et teatud mahus välisrahastus väheneb. See tähendab tema hinnangul suuremat paindlikkust, nii objektide valikul kui ka tööjõu küsimustes.
Enim ebakindlust on Mölderi sõnul ennekõike taristuehituse sektoris ja sellega seotud tegevusaladel. Kuna valitsus otsustas hiljuti siduda kütuseaktsiisist lahti teede investeeringuteks ja teehoiuks määratud raha, siis enam ei ole riigil kohustust suunata sinna kütuseaktsiisist 75 protsenti.
Muutustega kohanemiseks on TREV-2 loobunud pea kõikidest mittestrateegilistest tegevussuundadest.
Eelmise nädala lõpus teatas TREV-2 Grupi AS, et käive oli tänavu esimeses kvartalis 6,2 miljonit eurot, langedes mullusega võrreldes 52 protsenti. Mölder selgitas, et põhiosa käibe langusest tõi ELi toetuste märgatav vähenemine, lisaks oli languse taga üldehituse tütarettevõtte müük ja üldine mahtude kahanemine ehitussektoris.
Mölder märkis, et firma oma finantsprognoose ei avalikusta, ent kindlasti väheneb mullusega võrreldes käive, sest keskkonnaehituse mahud vähenevad märgatavalt. Sellelt aastalt ootab Mölder positiivset netotulemust.
„Pikemas perspektiivis võib öelda, et see aasta on nn uue normaalsuse esimene aasta. Ilmselt jäävad taristuehituse mahud ka järgmistel aastatel selle aastaga võrreldavale tasemele,“ nentis Mölder.
TREV 2 selle aasta suuremad projektidTartu idaringtee ehitusala projekteerimineValgejõe-Rõmeda teelõikude (nn Viitna ümbersõit) tööde lõpetamineTopi liiklussõlme ehitus LaagrisMuuga sadama tööd raudteedelSuurupi ja Vääna-Jõesuu vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitustöödViljandi vanalinna torustike rekonstrueerimine.
Seotud lood
Erki Mölder asus mullu augustis ametisse ASi TREV-2 Grupp juhatuse esimehena. Mees arvab, et puhta lehena ehitussektorisse sisenemine on talle eeliseks.
Kui hakata tugevalt kõigutama kütuseaktsiisist teedeehituse jaoks kulutatava raha osakaalu, siis võib see kindlasti mõjutada ka ehituse hinnataset, ütles TREV-2 Grupi juht Erki Mölder.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.