Justiitsministeerium soovib korrastada kiirlaenutugrgu ja teha seadustes muudatusi, kuid kaubanduskoja hinnangul ei ole plaanitavaid muudatusi analüüsitud ühe tervikpaketina ega ka koosmõjus.
Näiteks ei ole piisavalt põhjendatud, miks soovitakse kehtestada just sellised sissenõudmiskulude suuruste piirmäärad. Kaubandus- ja tööstuskoja hinnangul tuleks silmas pidada ka seda, et kavandatavad muudatused ei mõjutaks negatiivselt ka neid ettevõtteid, kes ei tegutse kiirlaenuturul ning et negatiivselt ei saaks ohustatud kogu ettevõtluskeskkond tervikuna.
Kaubanduskoda tõi loetles oma ettepanekud viimases uudiskirjas:•Üks olulisemaid esimese samme oleks suurendada tarbijate teadlikkust ning tõhustada järelevalvet kiirlaenuandjate osas.•Riik peaks sekkuma eelkõige liigkasu taotlevate kiirlaenuettevõtete osas, kuna piirangute kehtestamine kõikidele ettevõtetele ei ole asjakohane.•Tuleks luua selged meetmed neile, kes eksivad või väldivad vastutustundliku laenamise põhimõtteid. Praegusel hetkel sisuliselt puudub vastutus vastutustundliku laenamise kohustuse rikkumise eest. Rikkumisele ei järgne tagajärge ning nii võib rikkumine muutuda eriti ahvatlevaks.•Tuleb fikseerida konkreetne krediidi kulukuse ülempiir 150% juures. Statistikast sõltuv ja kõikuv kulukuse määr tekitab turuosalistele olulisi lisakulutusi ja toob ebaselgust. Maksimaalselt lubatava krediidi kulukuse määra regulaarne jälgimine, hinnakirja ja lepingutingimuste korrastamine põhjustab turuosalistele ettenägematut haldus ja IT-kulude suurenemist. Selline lahendus aitaks vastutustundlikel turuosalistel siiski pakkuda väiksemaid laene tingimustel, et nad teenivad tagasi oma otsesed ja ka kaudsed kulud.•Mitte keelata tarbijaga sõlmitud lepingust tulenevate vaidluste lahendamine vahekohtus.•Muuta krediidikulukuse määra ületamisel tühiseks ainult krediidikulukuse määr ise. Muus osas peaks jääma tehing kehtima, kuna poolte vahel on kehtiv võlasuhe, mida on kõige mõistlikum reguleerida lepingunormide alusel.•Mitte keelata täielikult tarbijakrediidi reklaami teles, raadios ja internetis, sest see oleks liiga jäik meede. Kaubanduskoda on seisukohal, et reklaamimisele selles valdkonnas tuleks seada täpsemad reeglid ja piirid, kuid päris ära keelata seda ei tohiks.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium esitleb täna valitsuskabinetile kiirlaenuturu analüüsi.
Finantsinspektsiooni finantsteenuste divisjoni juhi Hannes Oja sõnul on uue valitsuse koalitsioonilepingus kirjas, et tarbijate kaitsmiseks ja vastutustundetu laenamise piiramiseks võetakse kiirlaenufirmade tegevus rangema kontrolli alla.
Täna Tallinnas Swissoteli konverentsikeskuses toimunud tarbimiskeskkonna arengu konverentsil „10 aastat kiirlaene. Aeg otsustada?!“ tõid võlanõustajad välja neli kiirlaenuvõtja profiili.
Riigikohus juhib seadusandja tähelepanu vajadusele korrastada kiirlaenuturgu ja määrab eeldusliku piirmäära, mille ületamisel võib liigkasuvõtjalik tarbimislaenuleping osutuda tühiseks.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.