Täna Tallinnas Swissoteli konverentsikeskuses toimunud tarbimiskeskkonna arengu konverentsil „10 aastat kiirlaene. Aeg otsustada?!“ tõid võlanõustajad välja neli kiirlaenuvõtja profiili.
Tallinna Sotsiaaltöö Keskuse võlanõustajad Birgit Raamat, Kaidi Silver-Schöbe ja Heete Simm kirjeldasid oma ettekandes kiirlaenuvõtjat, tuues välja neli tüüpi.
Ületarbija, kes teeb emotsioonioste ja on kiirlaenureklaami mõjudele eriti vastuvõtlik.
Ärakasutatud laenuvõtja, kellel puudub arusaam laenudest ja võlgadest ja kellelt petetakse dokumendid laenuvõtmiseks välja.
Uppumisohus laenuvõtja, kellele käib ta laenukoormus üle jõu (nt kodulaen, järelmaksud).
Sõltlasest laenuvõtja, kes võtab laenu oma sõltuvuse rahuldamiseks.
Võlanõustajad leidsid, et vajalik oleks piirata ka tarbijakrediidi kättesaadavust. Laenu ei tohiks saada inimesed, kelle sissetulek seda ei võimalda – kiirlaenufirmad peaksid hoolsamalt kontrollima laenutaotlejate tegelikke sissetulekuid ja nende antud andmete õigsust. Samuti tuleks teha ennetustööd, parandades inimeste finantskirjaoskust ning probleeme aitaks lahendada ka laenuandjate koostöö võlanõustajatega.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Justiitsministeerium soovib korrastada kiirlaenutugrgu ja teha seadustes muudatusi, kuid kaubanduskoja hinnangul ei ole plaanitavaid muudatusi analüüsitud ühe tervikpaketina ega ka koosmõjus.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.