Milliseid muudatusi juulist kehtima hakkav töötajate register endaga kaasa toob, selgitatakse äsja alanud maksu- ja tolliameti pressikonverentsil.
1. juulist kehtima hakkav kord on tekitanud ettevõtjais palju küsimusi. Üks suuremaid murekohti on ajutise tööjõu registreerimist puudutav. Küsimusi on tekitanud ka võimalik kaasnev ajakulu.
Muutus tähendab, et kõik tööd pakkuvad füüsilised ja juriidilised isikud peavad oma töötajad maksu- ja tolliametis registreerima. Maksu- ja tolliameti teenindusosakonna juht Rivo Reitmann selgitas, et haigekassasse andmeid enam esitama ei pea, see asendub uue töötajate registriga.
Üleminekuaeg on üks nädal, mille jooksul on ettevõtjail aega süsteemiga tutvuda. "Teisest nädalat ootame, et andmed on registris korras," ütles Reitmann.
Töötajaid saab registreerida e-maksuametis, X-tee kaudu, maksu- ja tolliameti büroos ja lihtsustatud korras ka telefoni või SMSiga.
Registri loomisse on kaasatud haigekassa, töötukassa, sotsiaalkindlustusamet, tööinspektsioon, politsei- ja piirivalveamet ning maksu- ja tolliamet.
Selgitusi jagavad haigekassa klienditeeninduse osakonna juhataja Lii Pärg, maksu- ja tolliameti teenindusosakonna juht Rivo Reitmann ja töötukassa juhatuse liige Erik Aas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!