Taani õlletootjast Carlsberg sai täna üks esimesi suuremaid Euroopa ettevõtteid, kes prognoosib Ukraina kriisi ja Venemaa sanktsioonide tõttu nõrgemat kasumit.
Carlsberg teenib 35 protsenti oma tegevuskasumist Venemaalt ja seetõttu langetas õlletootja täna enda majandusaasta tegevuskasumi prognoosi. Carlsberg tõi põhjuseks viimased makrosündmused, tarbijakindluse languse ning mõnede Ida-Euroopa majanduste nõrkuse, eriti Venemaa.
Ettevõte ei teatanud kui suurt tegevuskasumit nad käesolevaks majandusaastaks prognoosivad, kuid hoiatas, et see saab olema varasemast prognoosist nõrgem.
Pärast Krimmi annekteerimist on Lääneriigid kehtestanud Venemaale erinevaid majandussanktsioone. Venemaa on vastanud enda sanktsioonidega.
Carslbergi teise kvartali käive kasvas võrreldes möödunud aasta sama ajaga 100 miljoni Taani krooni võrra 19,16 miljardi kroonini (u 2,6 mld euroni). Tegevuskasum suurenes 3,4 miljardilt kroonilt 3,6 miljardi kroonini (480 miljoni euroni).
Teise kvartali jooksul langes Carlsbergi turuosa Venemaal 1,2 protsendipunkti võrra 37,4 protsendini. Ida-Euroopas langes käive viiendiku võrra ning suur mõju oli selles Vene rubla ja Ukraina grivna nõrgenemisel.
Kasumihoiatusele reageeris Carlsbergi aktsia Kopenhaageni börsil ligi 5 protsendilise langusega.
Seotud lood
Carslbergi püüdlus saada enam osa Aasia kiirest kasvust võib muuta Tsingtao Brewery ja Beijing Yanjing Brewery ülevõtmisobjektideks, vahendab Bloomberg.
Carlsbergi neljanda kvartali maksustamiseelne tulu (EBIT) tõusis 2,32 miljardi Taani kroonini ning õlletootja tegi ettepaneku tõsta dividendi 33%, kaheksale kroonile aktsia kohta.
Euroopa turud reageerisid Ukraina sündmuste ägenemisele langusega, suurima löögi võttis vastu prantslaste CAC 40 aktsiaindeks.
Maailma suuruselt neljanda õlletootja Carlsbergi tulemus läks Venemaa nahka ning õlletootja kärpis kasumiprognoosi, vahendab Bloomberg.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.