Amazon.com valmistub reklaamiäris aina enam astuma Google’i kandadele ning arendab oma tarkvara, et uurida veebireklaami abiga miljonite aktiivsete veebikauplejate tegevust.
Spetsialistide sõnul võib uus süsteem tulevikus ohustada Google’i 50miljardilise aastakäibega reklaamiäri, vahendab MarketWatch.
USA internetikaubamaja on juba alustanud teistele veebilehtedele reklaamide paigutamisega. Märgid aga näitavad, et ettevõttel on selles valdkonnas väga suured ambitsioonid.
„Amazon võib kasutada oma valduses olevaid andmeid klientide käitumismustrite kohta, et teha reklaamid palju efektiivsemaks,“ ütles uuringufirma IDC analüütik Karsten Weide. „Turundajatele meeldiks väga omada uut alternatiivi väljaspool Google’it ja Facebooki.“
Amazon on juba mõnele potentsiaalsele partnerile teatanud, et hakkab uut platvormi tänavu aasta lõpus testima. Asjaga kursis olevate inimeste sõnul on ettevõttel plaanis võimaldada turundajatel ligipääs pea 250 miljonile aktiivsele Amazon.com teenuse kasutajale.
Amazon jääb siiski peamiselt internetikaubamajaks, kuid reklaamiäri võib aidata tal hoogsalt käivet ja kasumimarginaali kasvatada. Samas võib ettevõte seista silmitsi mitme takistusega. Näiteks olevat Google maksnud 2013. aastal üle 9 miljardi dollari teistele veebisaitidele, kuhu oma reklaami paigutas.
Seotud lood
Google teatas, et on hakanud testima esemete kättetoimetamist mehitamata õhusõidukitega. Tehnoloogiagigant käivitas selle kuu aluges Project Wing (projekt tiib) raames saladusliku kaheaastase programmi.
Tehnoloogiafirma Google ning raamatute jaemüüja Barnes & Noble hakkavad koostööd tegema, et konkureerida Amazon.com-iga raamatute kiires kättetoimetamises.
On öeldud, et jaemüügi tulevik on 3D printeritega toodetud asjad, mille toimetab kohale mehitamata õhusõiduk. Sellisele ulmestsenaariumile on Amazon ühe sammu lähemale astunud.
Kuigi Amazon on viimasel ajal näidanud kasvavat entusiasmi oma kasumimarginaali tõstmisel, siis ebaõnnestus firmal teises kvartalis kahjum kasumiks pöörata.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.