Väinamere Liinid OÜ esitatud parvlaevateenuse riigihanke pakkumise järgi vähenevad riigi kulud praamiliikluse korraldamiseks, teatas Väinamere Liinide emaettevõte Saaremaa Laevakompanii.
“Varasemaga võrreldes soodsama pakkumise tegi võimalikuks asjaolu, et senisel lepinguperioodil on Saaremaa Laevakompanii kasutusele võtnud kolm uut parvlaeva, mille ekspluatatsioonikulud on vanadest praamidest säästlikumad,” sõnas ASi Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhatuse esimees Tõnis Rihvk.
“Kuigi seni kehtinud lepingu alusel oli SLK-l kohustus välja vahetada vaid üks praam, on SLK lepingu perioodil uuendanud praame lausa kolme võrra, mis on kaasa toonud nii opereerimiskulude kokkuhoiu kui hüppelise kasvu reisijateveo kvaliteedis,” lisas Rihvk
Tema sõnul on pakkumises prahtimistingimused varasemast lepingust soodsamad. Hanke kogumahtu suurendavad vaid investeeringud neljanda uue parvlaeva ehitusse ja ekspluatatsiooni, riigi tellimuse mahu kasv ning uuest aastast kehtima hakkav kõrgem kütuseaktsiisi määr.
Rihvk lisas, et seni vedaja initsiatiivil ehitatud uue laevastikuga korraldatav avalik liinivedu Saaremaa ja Hiiumaaga ühenduse pidamiseks on alates 2010. aastast hoidnud riigi raha kokku enam kui 3 miljonit eurot aastas, samas kui sõidukite ülevedu mandri ja Saaremaa vahel on kasvanud 14% ja mandri-Hiiumaa vahel 20% ning seda mugavamate ja kiiremate praamidega.
„Vastavalt hanketingimustele esitasime pakkumise, mille kohaselt lisandub pärast 2016. aastat mandri ja saartevahelisse praamiliiklusesse veel neljas uus praam. Kindlasti püüame kvaliteedi tõstmise ja kulude optimeerimisega jätkata, kui meie pakkumine hanke võidab,“ oli Rihvk lootusrikas.
Samas lisas ta, et kui SLK esitatud pakkumine ei vasta siiski riigi ootustele, ollakse valmis ka praeguste lepingutingimuste, hinna ja kvaliteediga avalikku liinivedu mandri ja saarte vahel jätkama.
Seotud lood
AS Tallinna Sadam peab täna otseläbirääkimisi parvlaevade omanike ja ehitajatega, eesmärgiga soetada riigile laevad mandri ja saarte vaheliseks liikluseks.
Majandusministeeriumi (MKM) rahvusvahelisele hankele avaliku liiniveo teenindamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidel tuli üks pakkumine, teatas ministeerium.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.