Kolmapäeval ilmunud Äripäeva sõsarlehele Delovõje Vedomosti antud intervjuus kritiseeris Juhan Parts teravalt valitsuskoalitsiooni otsust praamiehitust pidurdada.
- Juhan Parts Foto: Eiko Kink, Äripäev
Partsi sõnul on praamlaevade hanke ettevalmistusega pikalt tegeldud ning sellega oleks pidanud edasi minema, mitte pidurit tõmbama.Kas Teie meelest on mingi seos selle vahel, et Saaremaa maavanem oli 1994. aastal ja on tänini mõjukas poliitik Jüri Saar, kelle poeg Indrek Saar kuulub Sotsiaaldemokraatliku Erakonna juhatusse? SDE loovutab ilmselt ühel või teisel moel praamiliikluse Saaremaa Laevakompaniile veel 10 aastaks. Kui asi pole neis kahes persoonis, siis kelle kaudu huvitatud osapooled võisid hüpoteetiliselt valitsust mõjutada? Mul on tekkinud oletus, et just ebakõlad praamiliikluse korraldamises lõid naela IRLi ja Reformierakonna koalitsiooni kirstu. On see nii?Muidugi, 2004. ja 2006. aasta konkursi asjaolud tunnistavad seda, et mingit konkurentsi pole, kui tellida teenus operaatorilt koos talle kuuluvate praamidega. Eraldised maksumaksja taskust ainult kasvavad. Eksperdid arvutasid võimalikuks kokkuhoiuks [kui riik omaks praame - toim.] 6-8 miljonit eurot.Küsimused sellest, miks uus koalitsioon muutis tegevusplaani, on õigustatud. Ütleme nii, selle ettepaneku [praamid riigile osta - toim.], „ostis välja“ Indrek Saar, kes blokeeris Urve Palole [majandusminister, SDE – toim.] eelmise plaaniga edasi liikumise. Ja ka Rõivas pole üldse Andrus Ansip: temalt ei küsita, ta on täideviija. Aga „raudne“ Ligi osutus ootamatult „paindlikuks“.Kui uus koalitsioon poleks midagi teinud ja oleks lasknud sadamal viia hange lõpuni, oleks riigil tänaseks kolm ostetud parvlaeva ja neljas ehitamisel. Pärast seda oleks saanud korraldada läbipaistva hanke laevade operaatori leidmiseks.
Seotud lood
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.