• OMX Baltic0,37%308,13
  • OMX Riga−0,07%878,05
  • OMX Tallinn0,32%1 972,17
  • OMX Vilnius0,48%1 166,64
  • S&P 5000,00%5 633,07
  • DOW 300,00%41 989,96
  • Nasdaq 0,87%17 449,89
  • FTSE 100−0,78%8 567,34
  • Nikkei 2250,28%35 725,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,81
  • OMX Baltic0,37%308,13
  • OMX Riga−0,07%878,05
  • OMX Tallinn0,32%1 972,17
  • OMX Vilnius0,48%1 166,64
  • S&P 5000,00%5 633,07
  • DOW 300,00%41 989,96
  • Nasdaq 0,87%17 449,89
  • FTSE 100−0,78%8 567,34
  • Nikkei 2250,28%35 725,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,81
  • 29.10.14, 16:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jan Palmér: EA on raha teenimiseks liiga väike

Estonian Air oleks kasumlik, kui lennukite arv rohkem kui kahekordistuks, leidis Estonian Airi juht Jan Palmér.
Estonian Airi tegevjuht Jan Palmer
  • Estonian Airi tegevjuht Jan Palmer Foto: Andras Kralla
Miks Infortar just nüüd Estonian Airi osta soovib?
Eks nad tegelevad ju samuti transpordiäris. Usun, et Tallink on otsinud investeerimisvõimalust mitu aastat, aga nüüd paistis olevat hea ajastus. Estonian Airi on vahepeal restruktureeritud, see on veidi väiksem, mistõttu on rohkem võimalusi ettevõtte arendamiseks. Aga tasuks lisada, et lõplikku heakskiitu veel pole ja enne tehingu toimumist tuleb veel mitmeid asju lahendada.
Kui palju Infortar Estonian Airi investeerib?
Ainus asi, mida me teame, on see, et nad soetavad enamusosaluse. Mis see täpselt tähendab, seda ma ei tea.
Millised on Estonian Airi tulevikuplaanid ja visioon?
Tuleb arvestada, et Eesti turg on väike. Saame tekitada ühe või kaks uut liini, aga ei saa oodata suurt lennuühenduste kasvu. Me saame aga pakkuda all-lepinguid suurematele ja juhtivatele Euroopa lennufirmadele. Selle nimel oleme töötanud kõvasti viimase aasta jooksul. Seni oleme seda edukalt teinud näiteks Birminghamis.
Kas on plaanis osta ka uusi lennukeid?
Kui meie äriplaan õnnestub, vajame rohkem lennukeid. Ma ei pea silmas, et peaksime neid kindlasti ostma, sest turul on palju lennukeid ning nende leidmine pole probleem.
Milline on hetkel Estonia Airi majanduslik olukord?
2013 oli päris hea aasta, aga 2014 pole kõik liinid enam nii edukad nagu mullu. Näiteks Kiievi, Peterburi ja Moskva lendude täituvus on vähenenud. Midagi hullu ka pole, aga võiks olla paremini.
Kuidas mõjutaks Infortari investeeringud Estonian Airi?
Võin ainult spekuleerida, aga arvatavasti nad mõistavad, et Estonian Air on hetkel natukene liiga väike, et sellega pikas perspektiivis raha teenida. Selleks on vaja rohkem lennukeid. Meil on neid seitse, aga vaja oleks umbes 15-20 lennukit, et ületada kriitiline piir. Ma usun, et nad mõistavad seda, sest tegelevad laevandusega ning seal on sisuliselt samamoodi. Estonian Airil tuleb rahvusvaheliseks muutuda. Mina usun sellesse ning olen üpris veendunud, et ka Infortar mõtleb ka sedasi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele