Estonian Air oleks kasumlik, kui lennukite arv rohkem kui kahekordistuks, leidis Estonian Airi juht Jan Palmér.
- Estonian Airi tegevjuht Jan Palmer Foto: Andras Kralla
Miks Infortar just nüüd Estonian Airi osta soovib?
Eks nad tegelevad ju samuti transpordiäris. Usun, et Tallink on otsinud investeerimisvõimalust mitu aastat, aga nüüd paistis olevat hea ajastus. Estonian Airi on vahepeal restruktureeritud, see on veidi väiksem, mistõttu on rohkem võimalusi ettevõtte arendamiseks. Aga tasuks lisada, et lõplikku heakskiitu veel pole ja enne tehingu toimumist tuleb veel mitmeid asju lahendada.
Kui palju Infortar Estonian Airi investeerib?
Ainus asi, mida me teame, on see, et nad soetavad enamusosaluse. Mis see täpselt tähendab, seda ma ei tea.
Millised on Estonian Airi tulevikuplaanid ja visioon?
Tuleb arvestada, et Eesti turg on väike. Saame tekitada ühe või kaks uut liini, aga ei saa oodata suurt lennuühenduste kasvu. Me saame aga pakkuda all-lepinguid suurematele ja juhtivatele Euroopa lennufirmadele. Selle nimel oleme töötanud kõvasti viimase aasta jooksul. Seni oleme seda edukalt teinud näiteks Birminghamis.
Kas on plaanis osta ka uusi lennukeid?
Kui meie äriplaan õnnestub, vajame rohkem lennukeid. Ma ei pea silmas, et peaksime neid kindlasti ostma, sest turul on palju lennukeid ning nende leidmine pole probleem.
Milline on hetkel Estonia Airi majanduslik olukord?
2013 oli päris hea aasta, aga 2014 pole kõik liinid enam nii edukad nagu mullu. Näiteks Kiievi, Peterburi ja Moskva lendude täituvus on vähenenud. Midagi hullu ka pole, aga võiks olla paremini.
Kuidas mõjutaks Infortari investeeringud Estonian Airi?
Võin ainult spekuleerida, aga arvatavasti nad mõistavad, et Estonian Air on hetkel natukene liiga väike, et sellega pikas perspektiivis raha teenida. Selleks on vaja rohkem lennukeid. Meil on neid seitse, aga vaja oleks umbes 15-20 lennukit, et ületada kriitiline piir. Ma usun, et nad mõistavad seda, sest tegelevad laevandusega ning seal on sisuliselt samamoodi. Estonian Airil tuleb rahvusvaheliseks muutuda. Mina usun sellesse ning olen üpris veendunud, et ka Infortar mõtleb ka sedasi.
Seotud lood
Tallinki suuromanik Infortar uuris võimalusi omandada lisaks Estonian Airile ka Leedu lennufirma Air Lituanica, kuid tehing jäi katki.
Kuigi Eesti riik ootab Euroopa Komisjonilt veel otsust Estonian Airile antud riigiabi seaduslikkuse kohta, on lennufirma juhi Jan Palmeri sõnul vaja vaatamata kõigele edasi areneda. Ja kohati on see ootusärevus raske.
Valitsus ei ole Estonian Airi küsimust arutanud ega ühist seisukohta kujundanud, teatas valitsuse meedianõunik Helin Vaher.
Estonian Airi nõukogu kinnitas teisipäeval Euroopa Komisjonile esitatava täiendatud restruktureerimiskava, mille heakskiitmine loob eeldused Infortar Grupi kaasamiseks lennufirma enamusaktsionärina.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.