Võrreldes eelmise aastaga suurenes reklaamimaht tänavu küll 8%, kuid viie suurem lehe reklaamikäive kasvas vaid 1%, selgub Toomas Leito uuringust.
- Äripäev veab reklaamiturgu Foto: Äripäeva veeb
Võrreldes eelmise aastaga suurenes reklaamimaht 8%, moodustades 10095 külge. Käive suurenes 136 000 eurot ehk 1%, moodustades 14 miljonit eurot. Lehtede veebikäive suurenes 11%. „Seega marginaalne käibekasv säilis aasta lõpuni,“ teatas Leito.
Aastases võrdluses suurenes reklaamimaht Äripäevas 38%, Postimehes 11% ja Õhtulehes 1%, Eesti Ekspressis jäi samale tasemele ning Eesti Päevalehes vähenes -16%.
Käibe poolest on liides Postimees, kes teenis 6,2 miljonit eurot (mullusega võrreldes +2%), järgnevad Äripäev 3 mln eurot (+6%), Õhtuleht 2 mln eurot (+8%), Eesti Ekspress 1,7 mln eurot (-7%) ja Eesti Päevaleht 1,2 mln eurot (-14%).
„Prognoosin lehtede reklaamikäibe kasvu 2015. aastaks viis protsenti,“ teatas Leito. Kasv tuleb tema hinnangul valimiste mõjul, lisaks kasvab endiselt veeb ning natuke võidetakse juurde ka printreklaami.
Üllatav detsember
"Selle aasta üks paremaid reklaamikuu, mis tõi ka üllatusi. Kogu aasta „reklaamiveduriteks” olnud Postimees ja Äripäev jäid „nullipoisteks”, samas Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress tegid positiivsed tulemused. Suurim tõusja oli aga hoopis Õhtuleht. Hoolimata kõigest jäi turuliidriks Postimees," rääkis Leito.
Võrreldes 2013. aasta detsembriga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 69 külge ehk 8%, moodustades 856 külge. Reklaamikäive suurenes 30 000 eurot ehk 3%, moodustades 1,1 mln eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 0,5%. Veebireklaamifirmade (Delfi, Neti, SmartAD, Adnet) käive kasvas koguni 30%. Taaskord tegi imelise tulemuse Delfi.
Mitmes segmendis oli reklaamimahtude oluline tõus: ehitus (+100%), sisustus (+70%) ja ehitus (+27%). Tagasiminek oli autoreklaami segmendis. Tervikuna olid reklaamiandjad aasta lõpul aktiivsed.
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +26% (suured allahindlused kärpisid käibe kasvu nulli), Õhtulehes +13%, Eesti Ekspressis +10% ja Eesti Päevalehes +4% , vähenes Postimehes -5%.
Käive: Postimees 520 tuhat eurot (mullusega võrreldes 0%), Äripäev 195 000 eurot (0%), Õhtuleht 165 000 eurot (+17%), Eesti Ekspress 145 000 eurot (+4%), Eesti Päevaleht 110 000 eurot (+10%).
Käive paberkandjal: Postimees 330 tuhat eurot (mullusega võrreldes 0%), Eesti Ekspress 145 (+4%), Äripäev 135 (0%), Eesti Päevaleht (+10%) ja Õhtuleht 105 (0%).
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.