Soome päevaleht Helsingin Sanomat kirjutab täna, et nafta hinna järsk langus võib pidurdada suure regionaalse LNG terminali rajamist Soome, kuna nafta hinnaga seotud Venemaa torugaasi hind on praegu oluliselt odavam.
- Nafta hinnaga seotud Venemaa torugaas on odavam. Foto: Scanpix/Reuters
„Teeme terminali jaoks veel turu-uuringuid. Majanduslikult tasuva terminali jaoks on vaja turge ja kliente. Praegusel hetkel on selline olukord, et LNG gaas ei ole torugaasiga võrreldes konkurentsivõimeline,“ ütles Gasumi tegevjuht Johanna Lamminen.
Gasum kavandab terminali kas Inkoosse või Porvoosse. Regionaalset terminali kavandavad Soome ja Eesti koos. Praeguse kokkuleppe järgi ehitab Eesti väiksema terminali ning terminalid ühendatakse Balticconnectori torujuhtmega. Kui aga suure terminali projekt pole Soomes tulevaks aastaks piisavalt edenenud, saab Eesti suure terminali ehitamise õiguse endale.
Soome majandusminister Jan Vapaavuori avaldas eile lootust, et suure terminali planeerimine edeneb graafiku järgi. Plaan on terminal käiku lasta 2020 aastal. Olukord turgudel muutub pidevalt ning selliseid suuri investeeringuid tehakse kümneteks aastateks ette, ütles minister.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.