• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,81
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,81
  • 24.03.15, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poliitikute süül on diisel bensiinist kallim

Aktsiisipoliitika tõttu on Eesti üks vähestest Euroopa riikidest, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil, ütles Eesti Õliühingu juht Toomas Saks.
Õliühingu esimees Toomas Saks.
  • Õliühingu esimees Toomas Saks. Foto: Erik Prozes
Toomas Saks vastas täna Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee lugejate küsimustele. Üks küsimus puudutas ka autokütuste hinnaerinevust. „Millal lõpeb ebaterve olukord, et diislikütust müüakse bensiiniga samas hinnas või isegi kallimalt,“ küsis lugeja Marek.
„Tänud hea küsimuse eest. Tõsi on, et Eesti on üks ainukesi riike Euroopas, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil. See olukord lõppeb, kui riik muudab aktsiisi poliitikat. Selgitan: Eestis on kütuse aktsiisid suhteliselt ühtlased - bensiinil on aktsiis 0,423 eur/l ja diislikütusel 0,393 eur/l. Näiteks Soomes on aktsiisid bensiinil 0,624 eur/l ja diislikütusel 0,463 eur/l, ehk aktsiiside vahe on oluliselt suurem. Meil kehtiv ühtlasem aktsiis võimaldab müüa bensiine suhteliselt odavamalt, millest ka olukord, et tanklates on diislikütus kallim kui bensiin,“ vastas Saks.
Ta lisas, et samas ei tohi unustada, et osades Euroopa maades on kehtestatud eraldi maks diiselmootoriga autodele, mis ühtlustab kulutusi.
Loe online-intervjuud Toomas Saksaga www.logistikauudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele