• OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 5000,08%5 630,45
  • DOW 300,57%41 631,76
  • Nasdaq −0,58%17 580,54
  • FTSE 1000,06%8 278,44
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,64
  • OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 5000,08%5 630,45
  • DOW 300,57%41 631,76
  • Nasdaq −0,58%17 580,54
  • FTSE 1000,06%8 278,44
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,64
  • 21.04.15, 11:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õliühing: oleme valmis valitsust nõustama

Õliühing saatis rahandusministrile ja rahanduskomisjonile pöördumise, milles taunib vedelkütuste aktsiiside järsku tõusu ning leiab, et tuleks selgitada aktsiisitõusu laiem mõju ning selle alusel paika panna pikaajaline aktsiisipoliitika.
Eesti Õliühingu tegevdirektor Toomas Saks.
  • Eesti Õliühingu tegevdirektor Toomas Saks. Foto: Andres Haabu
“On kaks olulist momenti – aktsiisitõusu tegelik mõju Eesti majandusele vajab põhjalikku analüüsi ning aktsiiside võimalik kasv peab olema tasakaalus naaberriikidega ja vastama pikaajalisele aktsiisipoliitikale,” märkis Eesti Õliühingu juhatuse liige Toomas Saks.
Õliühing jagab riigi tahet liikuda puhtama sõidukipargi suunas, kuid tuleb arvestada, et aktsiisitõusuga kallineb maanteetransport, sealhulgas ka ühistransport, ning mootorikütus on täna enamike inimeste jaoks ikkagi sundkulu, tähendas Saks.
“Riik vajab kaalutletud ja pikaaegset aktsiisipoliitikat ning õliühingu liikmed on valmis andma panuse ja osalema aktsiisimõju selgitavas töörühmas,” lausus Saks.
Eesti Õliühingu liikmed leiavad ühispöördumises, et aktsiiside tõus oleks liiga järsk ja tooks kaasa nii tarbimise vähenemise kui ka transiit-transpordi edaspidise tankimise Lätis. Lisaks mõjuks maksude osakaalu tõus kütuse lõpphinnas motiveerivalt kütuse maksupettustega tegelejatele.
Kokkuvõttes kaasneks aktsiisitõusuga õliühingu prognoosi kohaselt lisaks üldisele hinnatõusule ka mootorikütuse müügimahu kahanemine, mistõttu maksutulu oodatud suurenemise asemel pigem väheneb.
Eesti Õliühingul 13 aktiivselt tegutsevat liiget: Alexela Oil AS, Statoil Fuel & Retail Eesti AS, Intertek Eurolab OÜ, Jetoil AS, Lukoil Eesti AS, Orlen Eesti OÜ, Neste Eesti AS, Oiltanking Tallinn AS, Reval Oil OÜ, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS ning Tartu Terminaal AS.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.09.24, 09:14
Õigeaegne küttesüsteemide hooldus tagab muretu talve ja säästab raha
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt küttesüsteemide hooldusega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele