• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,05%5 772,92
  • DOW 300,88%42 160,66
  • Nasdaq 1,32%18 419,2
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,91
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,05%5 772,92
  • DOW 300,88%42 160,66
  • Nasdaq 1,32%18 419,2
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,91
  • 21.04.15, 11:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õliühing: oleme valmis valitsust nõustama

Õliühing saatis rahandusministrile ja rahanduskomisjonile pöördumise, milles taunib vedelkütuste aktsiiside järsku tõusu ning leiab, et tuleks selgitada aktsiisitõusu laiem mõju ning selle alusel paika panna pikaajaline aktsiisipoliitika.
Eesti Õliühingu tegevdirektor Toomas Saks.
  • Eesti Õliühingu tegevdirektor Toomas Saks. Foto: Andres Haabu
“On kaks olulist momenti – aktsiisitõusu tegelik mõju Eesti majandusele vajab põhjalikku analüüsi ning aktsiiside võimalik kasv peab olema tasakaalus naaberriikidega ja vastama pikaajalisele aktsiisipoliitikale,” märkis Eesti Õliühingu juhatuse liige Toomas Saks.
Õliühing jagab riigi tahet liikuda puhtama sõidukipargi suunas, kuid tuleb arvestada, et aktsiisitõusuga kallineb maanteetransport, sealhulgas ka ühistransport, ning mootorikütus on täna enamike inimeste jaoks ikkagi sundkulu, tähendas Saks.
“Riik vajab kaalutletud ja pikaaegset aktsiisipoliitikat ning õliühingu liikmed on valmis andma panuse ja osalema aktsiisimõju selgitavas töörühmas,” lausus Saks.
Eesti Õliühingu liikmed leiavad ühispöördumises, et aktsiiside tõus oleks liiga järsk ja tooks kaasa nii tarbimise vähenemise kui ka transiit-transpordi edaspidise tankimise Lätis. Lisaks mõjuks maksude osakaalu tõus kütuse lõpphinnas motiveerivalt kütuse maksupettustega tegelejatele.
Kokkuvõttes kaasneks aktsiisitõusuga õliühingu prognoosi kohaselt lisaks üldisele hinnatõusule ka mootorikütuse müügimahu kahanemine, mistõttu maksutulu oodatud suurenemise asemel pigem väheneb.
Eesti Õliühingul 13 aktiivselt tegutsevat liiget: Alexela Oil AS, Statoil Fuel & Retail Eesti AS, Intertek Eurolab OÜ, Jetoil AS, Lukoil Eesti AS, Orlen Eesti OÜ, Neste Eesti AS, Oiltanking Tallinn AS, Reval Oil OÜ, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS ning Tartu Terminaal AS.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele