USA aprilli jaemüügi numbrid olid oodatust kehvemad, mis seab kahtluse alla väite, et esimese kvartali majanduskasvu järsk aegulustumine oli ajutine, vahendab CNBC.
- Jaemüük püsis aprillis muutumata Foto: Bloomberg
USA kaubandusministeerium teatas, et aprillis oli jaemüük 436,8 miljardit dollarit. See tähendab, et märtsiga võrreldes pole jaemüük muutunud, vaatamata sellele, et usuti majandustegevuse elavnemist.
„Jaemüügi jätkuv nõrkus aprillis on seadnud küsimärgi alla väite, et jaanuari ja veebruari numbrid olid kehvad vaid ootamatult karmi talveilma pärast,“ ütles investeerimisfirma Capital Economicsi majandusteadlane Paul Ashworth.
Kaubamajade müük langes aprillis 2,2 protsenti, mööblimüük 0,9 protsenti ja bensiinijaamade müük 0,7 protsenti. Tarbijad hoiavad bensiinilt säästetud raha endale. Lisaks sellele on bensiinihind viimasel ajal tõusma hakanud – viimase kuu jooksul on hinnad USA tanklates tõusnud 12 protsendi võrra.
Kaupluseväliste jaemüüjate müük kasvas 0,8 protsenti, restoranide ja baaride müük 0,7 protsenti ja spordi, vabaaja, muusika ja raamatutega seotud müük 0,8 protsenti.
Kahanevad ja tõusvad sektorid tasakaalustasid üksteist ning aprillis püsis jaemüük samal tasemel.
Majandusteadlased on arvanud, et majanduskasvu aeglustumine esimeses kvartalis 0,2protsendini oli tingitud karmist talveilmast, tugevnevast USA dollarist ning läänerannikul toimunud streikidest.
Samuti arvati, et bensiinihindade languselt võitnud tarbijad hakkavad rohkem majandust elavdama.
Numbrid aga ei kinnita seda ning jaemüügi kesised andmed viitavad asjaolule, et majanduskasvu aeglustumine võib kesta ka teises kvartalis.
Seotud lood
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Kui ütleme “ei”, peame ütlema “miks”
Airbnb majutajat tabas ehmatus
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele