Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kuidas säästa ostjate aega, raha ja närve?
TNSi üleilmsed uuringud kinnitavad, et pigem on liiga suur kui liiga väike kaubavalik põhjus, miks ostja jalutab leti eest minema tühjade kätega ja ostuta, kirjutab TNS Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi.
Liiga suur kaubavalik on põhjuseks, miks ostja jalutab leti eest minema tühjade kätega ja ostuta Foto: Raul Mee
Keskmises Eesti supermarketis ootab valikut 30 000–80 000 erinevat tooteartiklit. Üks leibkond ostab aastas sellest suurest valikust 300–400 tooteartiklit ehk vaid 1% kogu pakutavast valikust.
Näiteks jogurtit ostes on ostjal valik keskmiselt 80 alternatiivi vahel, üldse on Eesti poodides müügil üle 300 erineva jogurtinimetuse (TNS Emori sortimendiuuringu andmetel).
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.