Tasub teada!
Internetist ostmise peamised puudused võrreldes tavapoega:
Toodet ei saa näha/proovida 84%
Pikk tarneaeg 41%
Kauba tagastamine on tülikas 38%
Kõrged kohaletoimetamise kulud 36%
Lihtne on petta saada 36%
Turvalisuse risk andmete jagamisel 20%
E-pood ei ole usaldusväärne 17%
Puudub personaalne klienditeenindus 9%
Väiksed allahindlused 3%
Kaubavalik on väike 2%
Allikas: Eesti E-kaubanduse Liidu tarbijauuring 2015
Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv ütles, et kuigi peamiseks puuduseks võrreldes tavapoega peavad uuringule vastajad proovimisvõimaluse puudumist, on füüsiliste toodete osas menukaimaks kaubagrupiks just rõivad ja jalanõud. „Seega ollakse nõus kompromisse tegema, kui müüja on usaldusväärne, ostuprotsess mugav ja tagastamine-vahetamine lihtne ning võimalusel lisakuludeta,“ märkis ta.
Statistikaameti andmetel moodustas mais 2015 müük posti või interneti teel jaekaubandusest 2,6 protsenti. Kõiv selgitas, et number sisaldab vaid ettevõtteid, kelle põhitegevusala (51%) on müük posti või interneti teel. Tema hinnangul sama andmete kogumise metoodikaga jätkates järgneva dekaadi jooksul hüppelist kasvu ei teki, kuigi reaalselt võib
e-kaubandusega tegelevate ettevõtete arv oluliselt kasvada. Näiteks tegeleb
Swedbanki uuringu kohaselt praegu e-kaubandusega 40 protsenti jaemüüjatest, kuid ettevõtjate plaani järgi peaks see protsent 2016. aastaks tõusma 65-ni.
„Arvestades, et viimased kümme aastat on jaekauba müük posti või interneti teel väikeste kõikumistega püsinud kahe protsendi piires, võiksime täpsema statistika kaasabil järgmise kümne aastaga kinni püüda
Ühendkuningriigi praeguse taseme, mis on ligi 15 protsenti jaekaubandusest,“ avaldas Kõiv lootust.