Aasta eest seadis AS Olerex eesmärgiks saada viie aastaga tanklate arvult Eesti suurimaks tanklaketiks. Täna on see reaalsus, ja seda tervelt neli aastat oodatust kiiremini, väitsid Olerexi juhatuse liikmed tänasel pressikonverentsil.
- Olerexi juht Piret Miller ettevõtte tanklas. Foto: Raul Mee
Olerex AS
Asutatud 3.08.1994
Teenindusjaamu Lukoiliga ühendatud ettevõttes 87
Töötajaid ühendatud ettevõttes üle 600
Selle aasta juunis sõlmisid AS Olerex ja AS
Lukoil ostu-müügilepingu, millega ostis Olerex ära 100% Lukoili aktsiatest. Peale
konkurentsiameti heakskiidu saamist toimuski 1. augustil aktsiate üleminek.
Klientide segadusse ajamise vältimiseks kestab aasta aega tanklates üleminekuperiood, mil Lukoili tanklate hinnapostidele pannakse külge juba
Olerexi sümboolika. Lukoili töötajad jätkavad samades teenindusjaamades, kokku on ühendatud ettevõttes üle 600 töötaja.
Edasi plaanib Olerex saada turuliidriks lisaks jaamade arvule ka käibe ja teeninduskvaliteedi poolest. Seetõttu on kavas sulgeda neli Lukoili ja üks Olerexi jaam, mis asuvad ebasoodsas kohas või mõne parema asukohaga jaama läheduses. „Samuti plaanime ehitada teenindusjaama
Narva ja tihendada tanklatevõrku Tallinnas,“ ütles Olerexi tegevjuht Piret Miller.
Olerexi kütuste sisseostujuht
Alan Vaht tutvustas pressikonverentsil kütuseturul toimuvat maailma lõikes ning selgitas, miks ei muutu kütuse hind Eestis vastavalt
toornafta hinnale.
„Naftaturul on praegu huvitav aeg. Kõik võitlevad ja keegi ei taha alla anda ja turult lahkuda. Naftakauplejaid tuleb turule ainult juurde, hiljuti lisandus just
Iraan,“ ütles Vaht.
USAs on viimasel ajal naftapuurtorne aina juurde ehitatud ning nii selle kui uute toornafta müüjate turule lisandumise tõttu on toornafta hinnad kõvasti langenud.
USA kütusetehaste võimsust tõsteti protsendi võrra 96,1%-ni, nii kõrge pole tehaste võimsus olnud 2005. aastast saati.
Vaht rääkis, et madalaid kütusehindu on oodata pikemaks ajaks, kuna turul on nii palju toornaftaeksportijaid ja nafta barrelihind ei tõuse tema arvates veel tükk aega üle 100 dollari. Pigem on oodata hinna langemist, kuna
Saudi Araabia on võtnud eesmärgiks saada 2017. aastaks maailma suuruselt teiseks nafta lõpptoodete eksportijaks, mis tähendab, et tootmine maailmas pigem tõuseb.
Eesti kütusehindasid ei mõjuta toornafta hinnad nii palju, kui tarbijad sooviksid. „Palju küsitakse, et kui toornafta hind langeb 60%, miks siis kütuse hind tanklas 60% ei lange? Kahjuks pole selline hinnalangus võimalik, kuna oma osa ei mängi mitte ainult nafta hind, vaid ka
dollari kurss ja riiklikud maksud, mis kütuse hinnale juurde lisanduvad. Kui nafta hind langeb 60%, siis jaemüügihind langeb vaid 15%,“ selgitas Vaht.
Autor: Kreete Sepp
Seotud lood
Ettevõtte või sõpruskonna jaoks sündmuse planeerimine ei pea olema peavalu, kus ürituse eestvedaja end peo toimumise ajaks tühjakspigistatud sidrunina tunneb. Restoran Lee ja Lore Bistroo meeskond, kes avas suvel kaks uut põnevat kohta – restorani UMA ja kokteilibaari Lessner –, korraldab just sinu vajadustele vastava õhtu, sätib paika menüü ja kannab hoolt ka meelelahutusliku poole eest.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele