Maanteeamet leiab, et Eestis eri teetüüpidel ja teelõikudel kehtestatud kiiruspiirangud ei vasta maanteede tegelikule olukorrale ja liiklusohutuse tasemele ning vajavad põhjalikku ülevaatamist.

- Tallinna-Tartu maanteelõik, kus suviti võib sõita kuni 110 km/h.
- Foto: Raul Mee
Maanteeameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe küsib: kas Haanja kuppelmaastikul peaks saama sõita sama piirkiirusega nagu sirgel Tallinna-Tartu maanteel?
"Enamasti ei sõltu suurim lubatud kiirus tee tegelikust geomeetriast, liiklus-, ilma- ja nähtavustingimustest, teekatte seisundist. Nii on tavapäraselt suurim lubatud sõidukiirus 90 km/h neljarajalisel I klassi maanteel, aga ka kruuskattega üherajalisel kõrvalteel, seda nii halva nähtavuse kui ka parimate liiklemistingimuste korral," ütles maanteeameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe
Eesti Päevalehele.
Kirsimäe sõnul on see viinud olukorrani, kus paljud liiklejad ei taju sõidukiiruse piiramise tagamaid ja argumente ning ületavad seda ka siis, kui see toob kaasa järsult suurenenud riski.
"Kiirust hakatakse vähendama seal, kus tee ei võimalda kiiremalt sõites ohutult punktist A punkti B jõuda," lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!