• OMX Baltic0,23%300,39
  • OMX Riga−0,13%862,37
  • OMX Tallinn0,19%1 965,15
  • OMX Vilnius0,29%1 169,17
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,14%8 427,33
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,5
  • OMX Baltic0,23%300,39
  • OMX Riga−0,13%862,37
  • OMX Tallinn0,19%1 965,15
  • OMX Vilnius0,29%1 169,17
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,14%8 427,33
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,5
  • 27.08.15, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Šveits rajas läbi Alpide võimsa transpordiarteri

Šveitsis jõudis lõpule maailma pikima ja sügavaima raudteetunneli tehniline seadistamine, kirjutas The Daily Mail.
Gotthardi raudteetunnel Šveitsis
  • Gotthardi raudteetunnel Šveitsis
  • Foto: epa
Gotthardi tunnelit on 57 kilomeetrit, seda on 3 km rohkem, kui senisel maailma rekordihoidjal, Jaapani Seikani tunnelil.
"Kui see avatakse, saab sellest Šveitsi raudtee kõige turvalisem lõik," kommenteeris tunneli ehitaja ettevõte AlpTransit Gotthard AG. Lähinädalail antakse luba valgustus-, side- ja ventilatsioonisüsteemi katseteks ning nendega peaks alustatama oktoobris.
Selleks, et tunnel avada püsiliikluseks, tuleb seal teha umbes 3000 testsõitu. Esimesed reisirongid on kavas liinile lasta tuleva aasta juunis, regulaarliiklus avatakse 2016. aasta detsembris.
Tunnel võimaldab reisijal jõuda Zürichist Milanosse 200km tunnikiirusel kahe tunni ja 50 minutiga. Seni sõitis rong seda vahemaad 3 tunni ja 40 minutiga.
Gotthardi hakati rajama 1996. aastal, puurimine lõpetati 2010. ning relsside paigaldus 2014. aastal. Tunnel valmis päevas umbes 30 meetri kaupa, selle ehitusel töötas 2000 inimest ning hukkus 8 töölist.
Gigantse projekti esialgseks hinnaks oli 9 miljardit eurot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele