Reklaamiettevõtja ja endine riigikogu liige Reet Roos leiab, et iga turuliider peaks kasutama ära oma kogemust ja infot ning looma nii-öelda oma Taxify.
- Reet Roos 2015. aasta Äriplaanil. Foto: Marko Mumm/Meediafoto
„Mulle ei mahu pähe, et terves maailmas ja ka Eestis, ei ole näiteks taksoturu liider teinud oma Taxifyd. Sul on kogu turg, sissetulek - ja sa ei tee seda,“ imestas Roos. „Kui sa ei taha, et keegi tuleb su turule ja ampsab ära arvestava tüki sellest, siis peab olema ise tähelepanelik ja inovaator.“
Eelmisel aastal investeeris Roos oma ettevõtte Inspired Universal McCann digitaalmeedia harusse pool miljonit eurot. „See on uus normaalsus turul," selgitas ta. "Selleks, et turul püsida, pead ise olema innovaator ja defineerima klientidele oma tegevusi.“
Inspired Universal Mccann sündis 2004. aastal. „Me lõime selle liiga hilja, pidu juba käis,“ meenutas Roos. „Täna on meil Bati riikides turuosa 16%, mis on märkimisväärne, eelmise aasta käive oli 30+ miljonit eurot.“
Roos rääkis, et kui nad üle kümne aasta tagasi turule tulid, oli raskuspunkt reklaamiagentuuril ning meediat planeeriti viimases järgus. "Meediaagentuur oli toona meediakanalite esindaja. Täna on meediaagentuur strateegiline partner, kel on infot ja kes on juhtkonna reaalne partner,“ sõnas Roos.
Roosi sõnul on lahti läinud start-up'i-maania ja kogu aeg tõstetakse üles küsimust, millisesse start-up'i keegi investeerib. Roos loodab, et selle vahuga koos tuleb ka ettevõtteid, mida reaalselt luuakse ja mis jäävad turule püsima.
Mis puudutab järgmist aastat ja tulevikku laiemalt, siis Roosi sõnul on siin võtmesõnaks kiire tehnoloogiline areng - olla konkurentidest efektiivsem. Ta rõhutas, et kuna talle meeldivad noored ja vihased inimesed, siis tahaks ta selliseid näha rohkem ka meie valitsuses.
Täna toimub Tallinnas Äripäeva iga-aastane suursündmus, konverents Äriplaan, kuhu on kokku tulnud arvamusliidrid - ühed esinema, teised kuulama ja kaasa mõtlema. Äripäev vahendab kogu päeva Nordea kontserdisaalis toimuvat.
Seotud lood
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.