Automüüjad on suure tõenäosusega jäänud mõjutamata Vokswageni diiselautode skandaalist, mis lahvatas peale seda, kui ettevõte tunnistas eriseadmete paigaldamist autodele, eesmärgiga petta emissiooniteste.
Oksjonil kukkus ligi 500 000 kõnealloleva auto hind 8-14,5% peale septembri keskel
Volkswageni poolt tehtud avaldust, selgub Kelley Blue Book’i värsketest andmetest.
Bensiinimootoriga versioonide hind kukkus aga vaid 1,8%, vahendab Bloomberg.
Hinnalangus ei ole üldsegi mitte imekspandav, kuna autotootjad ei soovi, et skandaalsed autod jääksid neile seisma.
Autoomanikud aga näevad asja hoopis teisest vaatenurgast. Volkswageni skandaal ei näi olevat avaldanud suurt mõju kasutatud autode turul, kus omanikud müüvad oma autosid otse.
Online automüügi platvormil CarGuru on skandaalsete autode müügihind kukkunud vaid 0,6% võrra. Carlypso teatas aga 0,3% hinnalangusest.
Võimalik, et hinnad ei lange seetõttu, et inimesed usuvad, et Vokswagen heastab tekkinud skandaali mingil viisil. Ettevõte on teatanud, et nad kaaluvad erinevaid võimalusi tehtud viga parandada; seda kas läbi tarkvara paranduse või autode väljavahetamise.
Teiseks asjaoluks on see, et
USA suurim diiselmootorite tootja sulges riigis uksed ning 500 000 Volkswageni skandaali sattunud mudelit on enam-vähem ainsad saadaolevad uued diiselautod riigis. Nõudlus vastupidavate diislite vastu aga kergitab ka hindu. Samuti ei paista inimesi häirivat asjaolu, et kõnealused autod ei olegi nii keskkonnasäästlikud, kui autotootja reklaamis.
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.