• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • 26.10.15, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maslov: nimetage üks süsteem, mis pole püramiid

Tallinna endine abilinnapea Vladimir Maslov ei näe midagi kahtlast investeerimisskeemis, mille autor on Leedus kuriteokahtlustuse saanud Vene leiutaja Anatoli Junitski.
Endine Tallinna abilinnapea Vladimir Maslov.
  • Endine Tallinna abilinnapea Vladimir Maslov. Foto: Scanpix
Vladimir Maslov räägib Skype'i teel Äripäevale antud intervjuus, kuidas Sky Way pakub inimestele vaid valikuvõimalust teenida lisaraha ja välja töötada uudset transpordisüsteemi. Püramiidiskeemi tunnustega investeerimisplaani on kogunenud miljoneid dollareid.
Vaatasin videot Teie Vilniuse ettekandest. Te rääkisite seal, et Teil on projektid nii Lätis, Leedus kui ka Eestis, Tallinnas Technopolis.
Me pole Technopolisega rääkinud. Ma isegi ei tahaks rääkida konkreetsetest asjadest, sest asjad on töös ja igasugune sebimine selle kõrval ei anna kunagi head tulemust. Meie eesmärk pole kusagilt raha kokku korjata, vaid saada kasutusse uus transpordivahend.
Miks Te selgitada ei taha? Praegu jäävad just küsimused ja kahtlused õhku, kas tegu on ikka seadusliku asjaga.
Ega mina üksinda pole selle projekti tegija, seal on omanikud taga. Mina olen ise omal ajal tegelenud sellega, kuidas areneb tulevikus välja Dvigateli Ülemiste City. Ma olen Mainoris selle projekti autor olnud. Seega ma alguses läksingi Sky Wayst Mainorile rääkima. Mainor on alati olnud innovaatiline organisatsioon ja me oleme palju huvitavat ära teinud. Kui Nõukogude Liit hakkas lagunema, lõime Mainoris Rahvarinde, mille eesotsas oli Edgar Savisaar.
Kes on kes
Vladimir Maslov
Sündinud 13.08.1947Sotsiaaldemokraatliku Erakonna liige aastast 2013.2010 – ERKAS Valduse partner – konsultant,projektijuht2008 – Maslov Consulting OÜ juhatuse liige, partner - konsultant2007 – 2009 Anrol Deluxe Company OÜ, marketingi direktor2006 – 2007 Riigi Kinnisvara AS arendusjuht, strateegiad, projektid2005 – 2006 ettevõtja ,kinnisvara arendaja-konsultant2004 2005 Tallinna Linnavalitsus ,abilinnapea2002 2004 AS Mainor projekti juht, juhtivkonsultant1999 – 2002 AS Dvigatel Kinnisvara arendusdirektor1998 2000 AS Dvigatel Kinnisvara juhatuse liige1996 – 1999 AS Dvigatel nõukogu aseesimees1993 1996 AS Mainor arenduskeskuse Mainor-Merc tegevdirektor1988 – 1996 AS Mainor marketingi direktor ja asepresident1979 1988 AS Mainor büroojuhataja, projektijuht1974 1979 ENSV Plaanikomitee Arvutuskeskus, vanem ökonomist, osakonna juhataja
Allikas: Eesti Konsultantide Assotsiatsioon
Mis seisus Teil praegune projekt Tallinnas on?
Oleme läbi vaadanud, mida annab reaalselt ära teha ja mida see inimestele annab. Me ju teame, et Ülemiste City territoorium kasvab tohutult ja transport on seal raskendatud. Aga ei ole korrektne, et ma hakkaks siin midagi täpsemalt rääkima, kui ma pole veel oma partneriga sellest rääkinud.
Kuid Te käite inimestele rääkimas, et nad investeeriksid oma raha Sky Way projekti. Miks te siis...
Ei, mina ei ole kedagi kutsunud raha kuhugi paigutama, see on iga inimese enda vaba ja isiklik valik. Praegu ei saagi veel investeerida projektidesse, vaid arendusprojektidesse. Inimene saab valida endale sobiva paketi ja saab ennast siis edasi arendada. Nii tekib tal võimalus asja tulevikus kapitaliseerida, kui lõpuks börsile minnakse. Siis saavad inimesed deklareerida, et nad tahavad aktsiaid saada ja kõik, kogu lugu!
Ma nägin inimesi, kes Sky Wayga tegelevad ja ma nägin selles võimalust. See on läbimurdevõimalus transpordimaailmas.
Sky Way seitsmeastmelise plaani järgi hakkavad inimesed teenima siis, kui nad projekti inimesi juurde toovad. Paistab, et tegu on ehtsa püramiidiskeemiga.
Mis seitsmeastmeline plaan? Ma ei tea sellest midagi. Ma tean, et on olemas 14 sammu, kuidas projekt peaks arenema.
Nii et Teie teada ei ole Sky Way'l astmelist plaani, kus on klient, investor, haldur, nõunik jne? See on Sky Way enda kodulehel üleval.
See ei ole minu Sky Way. Mina olen Sky Way arendaja, ei muud. Kodulehel võib jah selline asi üleval olla.
Aga Teie ei tea sellest midagi?
Ei, ma tean küll, et on olemas… See tähendab, et ma tean, et kui inimesed tahavad end arendada, siis neil on võimalus seal katsetada.
Teile ei tundu see püramiidiskeem?
Aga kas te üldse teate mingit süsteemi, mis poleks püramiid? Nimetage mulle üks, loodusest või ühiskonnast. Või peame teiega vestlema sellest, mis on püramiid (naerab)?
Ütlesite, et inimesed hakkavad aktsiaid saama siis, kui lähete börsile. Millal see juhtuda võiks?
Vaadake, inimesed mitte ei hakka saama, vaid neil on valikuvõimalus. See juhtub pärast seda, kui sertifitseerimisprotsess käima läheb. Iga uus leiutis on alles siis hinnatud. Eeldatavasti 2017. aastal on planeeritud. Sertifitseerimist ootavad kolm transpordivahendit ja üks liikumisvahend.
Tasub teada
Millega jäi vahele Sky Way autor Anatoli Junitski?
Eelmisel aastal puhkes Leedus skandaal, kui Vene leiutaja, Sky Way õhuraudtee idee autor Anatoli Junitskijäi vahele äritsedes tehislike aktsiatega. Tuli välja, et Junitskil on Suurbritanniasse registreeritud neli Rail Skyway Systems ettevõtet, mille koguväärtus olevat dokumentide järgi enam kui 200 miljardit naela. Kui ettevõtted ja aktsiad oleksid ka tegelikult olemas olnud, oleks Anatoli Junitski maailma rikkaimate inimeste edetabelis seljatanud esikohal olevat Bill Gatesi ega vajakski Sky Way plaani elluviimiseks rahalist toetust koguda Pärast petuskeemi avalikuks tulemist pages Junitski Leedust. Teda ootavad mitu kuriteosüüdistust, sh kahtlustus rahapesus. Paraku pole Leedu ametivõimud pärast skandaali puhkemist Junitskiga ühendust saanud.Sky Way rahakogumise plaani pole Junitski aga maha matnud, vaid ta alustas sellega otsast peale – seekord Valgevenes.
Kas Te olete Anatoli Junitskiga tutvunud?
Jah. Pärast temaga vestlemist otsustasingi oma teadmisi ja oskusi Sky Way's rakendada. See oli selle aasta mais, kohtusime Minskis. Ta rääkis avameelselt ära, mida ja kuidas nad projekteerivad.
Rääkis Junitski avameelselt sellest ka, miks Leedu ametivõimud teda taga otsivad?
Mingil määral, detailidesse ta ei laskunud. Ta on nördinud sellest, mis juhtus, kuid no mis sa teed. Mina saan aru, et Leedus tekkis lihtsalt ebaselgus rahade liikumises ja teatud vahendid on nüüd kinni.
Leedu keskpank teatas, et Junitski tegeles pettusega, müüs olematuid osakuid. Samuti süüdistatakse teda rahapesus.
Öelda võib ju mida iganes, aga juurdlus pole lõppenud ja kui sellele ei panda mingit poliitilist aspekti külge, siis eks aeg näitab, mis seal oli. Ma ei oska midagi kommenteerida, ma ei olnud siis Sky Way'ga seotud ja kuulujuttude põhjal ma kommentaare ei jaga.
Kuidas on Junitski Leedu-juhtum mõjutanud Sky Way projekti edasist käekäiku?
See oli ju eelmisel aastal, detsembris. Ja imelikul kombel tuli see välja just siis, kui hakati Rail Balticu asja ajama. Mina kuulsin sellest alles sel aastal. Eks mingi vara pandi ikka kinni ja bürool tekkis seetõttu raskusi.
Kui palju Te Sky Way'sse investeerimise võimalusest rääkimas käite?
Nii palju kui kutsutakse. Minu töö eesmärk pole käia ja inimesi investeerima kutsuda, vaid ma räägin, millega ma tegelen. Olen käinud Minskis, Kiievis, Riias, Vilniuses ja Tallinnas rääkimas. Huvi on olnud päris suur. Inimesi, kes huvi tunnevad, on igasuguseid. Näiteks on tudengeid. Praeguseks on projekti taga ikka miljoneid, üle kogu maailma on liitunud üle 200 000 inimese.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.10.24, 22:09
Töösuhtes puudub tingimusteta armastus
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele