Eesti Õliühingu hinnangul on Eestisse toodud tavapärasest oluliselt suurem kogus rasket kütteõli, millest märkimisväärne osa on tõenäoliselt jõudnud ka mootorikütuste turule, kus seda müüakse tavalise diislikütuse pähe.
- Õliühingu esimees Toomas Saks hoiatab, et turule on jõudnud suur hulk solkkütust. Foto: Erik Prozes
Õliühing hoiatab, et toode on kaasaegsele diiselmootorile ohtlik ning selle heitgaasid oluliselt mürgisemad.
Kuigi
maksu- ja tolliamet teeb koos mootorikütuste ausate müüjatega tõhusat tööd turul petturluse vähendamiseks, leiavad õliühingu juhi
Toomas Saksa sõnul petturid üha uusi mooduseid.
Tasub lugeda
Äripäev kirjutas kõnealusest skeemist ja ühest kütusesegajate pundist möödunud reedel ilmunud uurivas artiklis
"Kütuseärimeeste uued nipid".
Uue petuskeemi kohaselt imporditakse Eestisse määrdeainete ja määrdeõlide komponente, millel on kas osaline või täielik
aktsiisimaksu vabastus. Komponentide segamine ehk “blendimine” diislikütusega käib küll maksu- ja tolliameti nõusolekul ja järelevalve all, ent valmissegatud toodet lubab seadus kasutada ainult kui rasket kütteõli ehk üksnes kütmise eesmärgil, mitte autodesse tankimiseks.
“Selle aasta mais ületas kasutusel raske kütteõli kogus Eesti turul eelmise aasta taset 646% ehk üle kuue korra. Aasta esimese kaheksa kuuga on raske kütteõli kasutus kasvanud 38%. Samas diislikütuse kasutuse kasv on samal ajal olnud ainult 4,2% ja mootoribensiini tarbimine on olnud languses,” selgitas Saks.
Sel aastal kehtiv raske kütteõli aktsiisimäär on 15,01 eurot kuupmeetrilt; diislikütuse aktsiisimäär on aga 392,92, seega raske kütteõli aktsiisimäär on üle 96% madalam, selgitas õliühing. “Raske kütteõli müümine diislikütuse nime all võimaldab skeemitajal igalt liitrilt 0,378 eurot vähem aktsiisimaksu tasuda,” arvutas Saks. Aktsiisi osakaal moodustab tänasest ausa diislikütuse jaehinnast 38%.
Rasket kütteõli iseloomustab kõrgem väävlisisaldus ja tavadiislist kehvemad määrimisomadused, ka on selle kütuse põlemisjäägid tavadiislikütusest mürgisemad. Sellise toote kasutamine automootoris kahjustab kaasaegsete diiselmootorite pumppihusteid ning toob kaasa üpris kulukad remondiarve. Kui mootor või kütteseade on nähtud ette töötama diislikütusega, võib raske kütteõli kasutamine lõpetada selle garantii.
Eesti Õliühingul 12 aktiivselt tegutsevat liiget: Alexela Oil AS, Statoil Fuel & Retail Eesti AS, Intertek Eurolab OÜ, Jetoil AS, Orlen Eesti OÜ, Neste Eesti AS, Oiltanking Tallinn AS, Reval Oil OÜ, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS ning Tartu Terminal AS.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.