Luksusesemete nagu disainerkleidid ja kingad, müük kasvab 2015. aastal Bain & Co hinnangul kõigest 1%, 253 miljardile eurole, vahendab Bloomberg.
Luksusbrändid nagu Louis Vuitton ja
Burberry seisavad raskustega silmitsi ka
Hiinas, kuna riigi aeglustuv majandus süvendab veelgi valitsuse korruptsioonivastase võitluse mõjusid, kahandades nõudlust käekottide ja kasukate järele.
USA majanduskasv on aga nõrgenenud tänu
börsi volatiilsusele ning tugevale dollarile, mis mõjutab negatiivselt kohalike ja turistide oste.
Luksuskaupade müük on Hiinas juba teist järjestikkust aastat languses; USA turule kasvu aga ei ennustata.
Parima stsenaariumi korral teeb turg 2% tõusu, kuid seda vaid sellisel juhul, kui pühadeaegne müük osutub edukaks.
Samas prognoosib Bain, et tänu nõrgale eurole võib luksuskaupade müük sellel aastal kasvada 26 miljardi euro võrra.
Uuringu autorite sõnul võib kolmandiku globaalsetest luksuskaupade ostudest kirjutada hiinlaste arvele; 2014. aastal oli see suurusjärgus 28%. Samas torkab silma aga venelastest ostjate hulga langus.
Bain’i ekspertide sõnul on 2015. aasta müüdavaim luksuskaup ehted, mille müük kasvab 6%, kuna ehteid nähakse majandusliku ebakindluse olukorras turvalise investeeringuna; kontrastina kukub aga seoses Aasia nõrkusega kellade müük.
Prognooside kohaselt peaks luksuskaupade müük 2016. aasta teises kvartalis taas tõusma hakkama.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.